سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمودي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تشريح کرد

تأثير اجلاس غير متعهدها بر بهبود روند مذاکرات هسته‌اي ايران

يک کارشناس هسته‌اي گفت: برگزاري اجلاس غير متعهدها به ميزباني تهران مي‌تواند در بهبود روند مذاکرات هسته‌اي ايران موثر واقع شود.

محسن محمودي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دستاوردهاي آينده اجلاس غير متعهدها در رابطه با مسئله هسته‌اي ايران گفت: روندي کلي در رابطه با پيشنهادات مطرح شده در اجلاس غيرمتعهدها وجود دارد و بيانيه پاياني اين اجلاس از اعتبار بالايي برخوردار بوده که قطعا در اين بيانيه مواردي در حمايت از مسئله هسته‌اي ايران گنجانده خواهد شد.

وي افزود: تا‌کنون رويکرد مناسبي از سوي کشورهاي عضو عدم تعهد در رابطه با مسئله هسته‌اي ايران ارائه شده و به هر ميزان که از اين طرح حمايت شود مي‌تواند به نقطه شروعي براي ساير کشورهايي که از اين فناوري برخوردار نيستند تبديل شود.

محمودي با اشاره به نقش مهم اجلاس غيرمتعهدها در روند مذاکرات ايران و گروه 1+5 تصريح کرد: قطعا اين اجلاس تاثير مثبتي در روند مذاکرات آتي هسته‌اي ايران خواهد داشت و همچنين با حمايت‌هاي اکثر کشورهاي جهان، جمهوري اسلامي ايران مي‌تواند با پشتوانه‌اي مستحکم به مذاکرات بعدي خود بپردازد.

اين کارشناس هسته‌اي در پايان خاطر نشان کرد: يکي از مسائلي که همواره در بين کشورهاي عضو عدم تعهد، قابل توجه بوده مسئله هماهنگي مواضع کشورها در اجلاس عدم تعهد است که گامي مثبت در رابطه با مسائل جهاني خواهد بود.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: مذاکرات ، متعهد ، اجلاس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.