العالم گزارش داد : وزرای خارجه کشورهای شرکت کننده در کنفرانس جنبش غیرمتعهدها با تاکید بر اهمیت کنفرانس تهران ابراز امیدواری کردند که این نشست راهکارهای مناسبی برای حل مشکلات منطقه ای و بین المللی ارائه دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری العالم، "شیخ صباح خالد احمد الصباح" معاون نخست وزیر و وزیر خارجه کویت به شبکه العالم گفت: امیدواریم همکاری میان کشورهای عضو باعث تحکیم پایه های مشارکت و همکاری بین المللی، تقویت نقش کشورهای عدم تعهد و تغییر در سطوح سیاسی، اقتصادی و مالی به نفع ملتهای منطقه شود.
علی فهد الهاجری معاون وزیر خارجه قطر نیز با تقدیر از تلاش ایران برای برگزاری موفق این کنفرانس اظهار داشت: دوحه نیز همراه با شرکایش در جنبش برای تحقق موفقیت اجلاس گروه نم تلاش می کند.

"عاشور بن خیال" وزیر خارجه لیبی گفت: ما در این کنفرانس شرکت کردیم چون کنفرانسی مهم و با شرکت حدود 120 کشور عضو برگزار شده است، همچنین حضور ما در تهران فرصتی ارزشمند برای ملاقات با مقام های ایرانی برای بررسی روابط دو جانبه و مسائل مورد علاقه است.

وی ابراز امیدواری کرد که روابط طرابلس و تهران در آینده نزدیک متحول شود.

"اس ام کریشنا" وزیر خارجه هند گفت: دهلی نو معتقد است این کنفرانس برای کشورهای در حال توسعه و فقیر بسیار مفید بوده و باید در آن راهکارهای گسترش همکاری میان کشورهای عضو در همه زمینه ها بررسی شود.

وزیر خارجه هند تاکید کرد که تهران و دهلی نو دارای روابط تاریخی، تمدنی، سیاسی و فرهنگی هستند.

"ریاض المالکی" وزیر خارجه حکومت فلسطین نیز گفت: جنبش عدم تعهد از ابتدا درکنار ملت فلسطین ایستاد و در همه فعالیتهایش به ویژه در نشست های سران اهمیت زیادی برای حمایت از فلسطین قایل شد.

"دیبو مونی" وزیر خارجه بنگلادش هم خاطرنشان کرد: داکا اهمیت زیادی برای جنبش عدم تعهد قائل است و به همین دلیل نخست وزیر بنگلادش در کنفرانس تهران شرکت می کند
ماتیه ماشابانه وزیر خارجه آفریقای جنوبی نیز با مهم توصیف کردن اجلاس تهران، خواستار آن شد که این کنفرانس به فرصتی برای بررسی مسائل مهم تبدیل شود.
برچسب ها: العالم ، وزرای خارجه ، تهران ، نم ، nam
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار