سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزيزي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ضرورت اجراي طرح هادي در روستاها/ نظام جمهوري اسلامي به اندازه هزاران سال کار کرده است

رئيس کميسيون اجتماعي مجلس با اشاره به ضرورت اجراي طرح هادي در روستاها گفت : اجراي طرح هادي ضمن جلوگيري از مهاجرت بي‌رويه، به استانداردسازي روستاها نيز کمک خواهد کرد.

عبدالرضا عزيزي نماينده شيروان در مجلس با اشاره به ضرورت اجراي طرح هادي روستاها به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: اجراي طرح هادي نياز فعلي روستاها بوده و اجراي آن مي تواند ضمن جلوگيري از مهاجرت‌هاي بي رويه روستائيان، به استانداردسازي روستاها نيز کمک کند.

وي در ادامه تصريح کرد: در حال حاضر 30 درصد از جمعيت کشور روستانشين بوده و از آنجايي که رديف بودجه‌اي نيز جهت اجراي طرح هادي در نظر گرفته شده لذا اجراي اين طرح ضروري بوده و بايد علمياتي شود.

رئيس کميسيون اجتماعي مجلس با بيان اينکه بنياد مسکن انقلاب اسلامي متولي اجراي طرح هادي روستاها است، گفت: مجلس به طور جدي و همه‌جانبه از اجراي اين طرح حمايت خواهد کرد.

عزيزي با بيان اينكه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در عمر 34 ساله خود به اندازه هزار سال فعاليت مفيد كرده است، خاطرنشان کرد: بايد مشكلات و خواست روستاهاي كشور اولويت‌بندي شده و در اسرع وقت به آنها رسيدگي شود.

گفتني است طرح هادي، طرحي است كه ضمن ساماندهي و اصلاح بافت موجود روستاها، ميزان و مكان گسترش آتي و نحوه استفاده از زمين براي عملكردهاي مختلف از قبيل مسكوني، توليدي، تجاري، كشاورزي و تأسيسات و تجهيزات و نيازمندي‌هاي عمومي روستا را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح‌هاي ساماندهي فضا و سكونت‌گاه‌هاي روستايي با طرح‌هاي جامع ناحيه‌اي  تعيين مي‌کند.
 
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: طرح ، هادی ، روستا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.