سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عبدالاحد در واکنش به توليد فيلم حمله به ايرباس ايراني توسط يک آمريکايي

برخي مديران سينمايي كشور باعث دوري از واقعيات دفاع مقدس شده‌اند

معاون فرهنگي اسبق بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق گفت: فضاي سينماي کشور براي حمايت از سينماي ارزشي به طور جد عمل نکرده و برخي از مديران سينمايي كشور با داشتن نگاه‌هاي شخصي باعث دوري از واقعيات دفاع مقدس شده‌اند.

علي عبدالاحد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اقدام معاونت سينمايي ايران در سپردن پروژه فيلم "حمله ناو وينسنس به ايرباس ايراني" به يک شرکت آمريکايي گفت: اين پروژه مصداق صحبت من نيست اما پس از گذشت 30 سال فيلم‌هاي ناظر به دفاع مقدس ضعف جدي داشته است.

وي افزود: فيلم‌هاي شور شيرين و روزهاي زندگي در عرصه دفاع مقدس بسيار خوب عمل کرد اما فضاي فعلي کشور نسبت به دغدغه جذب حداکثري براي ساخت فيلم‌هاي ارزشي مغفول مانده‌ است.

معاون فرهنگي اسبق بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به اينکه فضاي سينماي انقلاب اسلامي دچار خودشيفتگي شده‌است، تصريح کرد: جذابيت‌هاي جشنواره‌ها و بين‌المللي شدن باعث شده تا پروژه‌هايي از اين قبيل به دست کارگردانان خارجي سپرده شود و از ظرفيت کارگردانان ايراني استفاده نشود.

عبدالاحد با اشاره به تأکيدات مقام معظم رهبري در مورد استفاده از ارزش‌ها و فرهنگ ايراني و مطرح کردن چهره‌هاي ايراني در دنيا اظهار داشت: ما بايد براي احياي فرهنگ ايراني و ارزش‌هاي ايران و دفاع مقدس از ظرفيت کشور خودمان بهره جسته و چهره‌هاي ايراني را در دنيا مطرح کنيم.

وي در پايان خاطر نشان کرد: دعوت معاونت سينمايي ايران از يک کارگردان آمريکايي که از لحظ فني نيز مطرح نبوده کار سنجيده‌اي نيست و اميدواريم مسئولان دلايل قابل قبولي براي اين امر داشته باشند.

انتهاي پيام/ش3

برچسب ها: ایرباس ، فیلم ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.