امير نصيرزاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حادثه هواپيماي ايرباس تجاوز آشکار امريکا به حقوق ملت ايران بود

معاون هماهنگ کننده نيروي هوايي ارتش گفت:آمريکا موظف به عذرخواهي رسمي در مجامع بين المللي از ملت ايران براي به شهادت رساندن شهروندان ايراني بود.

امير سرتيپ خلبان عزيز نصيرزاده معاون هماهنگ کننده نيروي هوايي ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، ضمن درود به روح شهيدان سانحه هواپيماي مسافربري ايرباس ايراني، مورد هدف واقع شدن اين هواپيما توسط ناو آمريکايي را نشانگر دروغ بودن ادعاي دفاع از حقوق بشر آمريکايي ها دانست و گفت: آمريکا مدعي شده به تصور اينکه هواپيماي مسافربري ايراني يک جنگنده نظامي است، آن را مورد اصابت قرارداده، در حالي که پارامترهاي بسيار مشخص و واضحي بين هواپيماهاي نظامي و غيرنظامي و حتي متخاصم و غيرمتخاصم وجود دارد.

وي افزود: ناوي که هواپيماي مسافربري ايراني را مورد اصابت قرارداده بود، مجهز به رادار ويژه AG بود که آمريکا همواره ادعا داشته، ناوهاي مجهز به اين رادار داراي توانمندي کشف موشک، جنگنده و پدافند در برابر موشک هاي قاره پيما هستند و قبل از ورود اين ناو به منطقه هم تبليغات گسترده اي در اين زمينه انجام شد؛ بنابراين پذيرفتني نيست که هواپيماي ايراني به اشتباه مورد اصابت واقع شده باشد.

امير نصيرزاده تصريح کرد: اگر ادعاي سهوي بودن اين اشتباه صحت داشت، آنها موظف به عذرخواهي رسمي در مجامع بين المللي از ملت ايران براي به شهادت رساندن شهروندان ايراني  و انجام اقدامات اصلاحي براي جلوگيري از وقوع مجدد چنين حوادثي بودند.

وي تصريح کرد: اقدام ناباورانه و وقيحانه آمريکا در دادن مدال به فرمانده اين ناو، جاي هيچ شبهه اي براي غير عمدي بودن اين حادثه در اذهان عمومي جهان باقي نمي گذارد چرا که  به فاتحان جنگي، کساني که رشادت‌هايي بزرگ نشان داده و طراحان نظامي مطرح، مدال اعطا مي شود.

معاون هماهنگ كننده نيروي  هوايي ارتش تاكيد كرد: هواپيماي مسافربري ايران در يك كريدور(دالان هوايي)  بين المللي و مطابق با تمام قوانين و مقررات روز بين المللي در حال پرواز بود كه مورد اصابت دو فروند موشك آمريكايي قرار گرفت و از اين حادثه تنها مي توان به عنوان يك تجاوز آ‌شكار به حقوق ملت ايران ياد كرد.

وي اظهار داشت: آمريكا از همان زمان تا كنون با ادعاي ايجاد امنيت در منطقه حاضر شده اما خود، همواره يكي از مهمترين عوامل اصلي بروز نا امني در منطقه و فجايع ضد بشري بدين شكل است.

امير نصير زاده در پايان خاطرنشان كرد: در صورتي كه چنين اقداماتي از سوي هر کشوري صورت گيرد، با توجه به فرمايشات اخير مقام معظم رهبري، تهديد را با تهديد پاسخ خواهيم داد./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار