سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عزت نفس کودکان را تقویت کنید

بررسي ها نشان مي دهند، تشویق همیشگی کودک اثر منفی بر رفتار كودك دارد.

جلیلی روانپزشك كودكان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: کودکانی که از سوی خانواده هایشان مورد تشویق و تقویت قرار می گیرند و والدین انتظارات مثبتی از آنها دارند ، کودکانی تیز هوش و موفق هستند.
 
وي با تاکید بر این که تشویق باعث رشد و تقویت عزت نفس در کودکان می شود اظهار داشت: تشویق گاهی می تواند مخرب باشد، اگر تشویق بیش از حد تکرار شود و پی در پی باشد، باعث می شود کودکان به ديگران متکی شوند و یا نسبت به آن بی توجهی کنند.
 
وی افزود: اگر تشویق ها زیاد از حد باشد کودک زمانی که نمی تواند پاسخگوی انتظارات ناشی از تشویق ها باشد، دچار احساس فشار شده و این فشار در آنها درونی می شود .
 
 
دکتر جلیلی یادآور شد: تشویق انتظارات بزرگترها را به کوچکتر ها القا می کند، هر چند ظاهراً کودک با تشویق راضی و خشنود می شود اما عبارات تشویقی تبدیل به اهدافی درونی شده، باعث می شود کودک اهداف والدین را دنبال کند.
 
این روان پزشک کودک خاطر نشان کرد: اگر از کلمات تشویقی زیاد استفاده شود، بچه ها به ندرت می توانند از پس آنها برآیند در واقع مصداق کلماتی مانند: تو بی عیب و نقص هستی ، در دنیای واقعی کلاس درسی کودک وجود خارجی ندارد و موجب احساس سرخوردگی کودک می شود. /عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.