سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش اختلافات ميان دولت ترکيه و احزاب سياسي اين کشور

اختلافات ميان دولت ترکيه و گروه هاي سياسي اين کشور به دليل دخالت آنکارا در امور داخلي سوريه افزايش يافته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ ترکيه با ورود به بحران سوريه با مشکلات زيادي روبرو شده است. وعده رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه مبني بر سرنگوني نظام سوريه ظرف چند روز پوچ و بي اساس بود.

 اقدام دولت ترکيه در استفاده از نيروهاي القاعده و تروريست براي ضربه زدن به سوريه مشکلات متعددي را براي دولت ترکيه در عرصه داخلي و خارجي ايجاد کرده است. حزب جمهور خواه خلق ترکيه از پارلمان اين کشور خواست نشست اضطراري برگزار کند.

 اين درخواست براي بررسي افزايش حملات حزب کارگران کردستان و ربوده شدن يکي از نمايندگان پارلمان برگزار شده بود. مخالفان دولت ترکيه در اين کشور نگرانند حمايت اين کشور از گروه هاي مسلح در سوريه پيامدهاي خطرناکي براي ترکيه به همراه داشته باشد.

نمايندگان حزب عدالت و توسعه در اين نشست شرکت نکردند و نشست به حد نصاب نرسيد. دولت ترکيه پس از رسوايي در استفاده از نيروهاي القاعده چه اقدام ديگري را عليه سوريه انجام خواهد داد؟ آيا پيامد فعاليت هاي تروريستي در سوريه خواهد بود؟ چرا حزب عدالت و توسعه از شرکت در نشست پارلمان خودداري کرده است؟ و آيا ترکيه قبل از اين که اوضاع بيش از پيش وخيم شود در مواضع خود بازنگري خواهد کرد؟

گزارشگر اين شبکه در گزارشي در اين زمينه افزود: در سايه حمايت هاي دولت ترکيه از گروه هاي مسلح در سوريه، شکاف ميان احزاب سياسي ترکيه با دولت اين کشور تشديد مي شود. احزاب مخالف دولت به ويژه حزب جمهوري خواه خلق، دولت ترکيه را به حمايت از گروه هاي تروريستي و القاعده در سوريه متهم کرده اند. عمر اوسي رئيس ابتکار ملي کردها در سوريه ترکيه را به حمايت از گروه هاي تروريستي براي ضربه زدن به امنيت سوريه متهم کرد. وي تاکيد کرد دولت سوريه ورود نيروهاي القاعده را به سوريه که از کشورهاي متعددي هستند تسهيل مي کند.

برچسب ها: ترکیه ، اختلاف ، سیاسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.