محله دانشکده علوم در شهر حلب نيز از وجود گروههاي تروريستي مسلح پاکسازي شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، شماري از افراد مسلح تروريست در حمله نيروهاي ارتش سوريه به چندين منطقه در حلب از جمله در محله دانشکده علوم کشته و زخمي شدند.
 نيروهاي سوري سلاحهاي افراد مسلح تروريست را مصادره کردند و تعدادي نيز سلاحهايشان را رها کردند و گريختند.
شادي حلوه خبرنگار شبکه سوريه در گزارشي از منطقه اعظميه و محله دانشکده علوم شهر حلب گفت نيروهاي ارتش سوريه پس از کنترل کامل بر محله دانشکده علوم در آن پيشروي کردند.
شبکه سوريه در ادامه تصاويري از خساراتي را که گروههاي تروريستي به اين محله وارد کرده‌اند پخش کرد.
يکي از ساکنان اين محله گفت: افراد مسلح درب اين ساختمان را شکستند و وارد ساختمان شدند و درب بالاي پشت بام اين مجتمع را نيز شکستند. آنها با شکستن درب ورودي اين مجتمع وارد آن شدند و سپس به پشت بام رفتند و درب پشت بام را نيز شکستند و از پله هاي پشت اين مجتمع گريختند. آنها با ميله هاي فولادي درهاي فلزي را مي شکنند. دربهاي طبقات اول و دوم را شکستند. اجساد يکي از آنها که در مقابل درب اين مجتمع بود. کارت شناسايي وي را نگاه کنيد. يک افغاني نيز در نزديکي اين ساختمان کشته شد.
شبکه سوريه سپس تصوير يکي از تروريستها را نشان داد که در درگيري با نيروهاي ارتش سوريه کشته شده اشت و روي جسدش کارت شناسايي وي يا آرم پرچم ترکيه بود.
يکي ديگر از ساکنان اين منطقه گفت: «خدا ارتش را نگه دارد پس از ورود به محله احساس آرامش خاطر مي کنيم. مزدوران در اينجا بودند اما اکنون ديگر نيستند.
يکي از نيروهاي ارتش سوريه گفت: خدا را شکر که محله دانشکده علوم نيز پاکسازي شد. نيروهاي ارتش کاملا بر اين منطقه مسلط شده اند به زودي محله سيف الدوله نيز کاملا پاکسازي خواهد شد و همانند ساير مناطق سوريه امن خواهد شد.
يکي ديگر از نيروهاي ارتش سوريه گفت: محله هاي اطراف دانشکده علوم به لطف خدا از وجود افراد مسلح کاملا پاکسازي شده اند. مدرسه اي که در اينجا مي بينيد در اشغال افراد مسلح بود که آزادش کرده ايم. مردم محله کاملا خوشحال هستند.
يکي ديگر از نيروهاي ارتش گفت: نيروهاي ارتش با همکاري مردم خوب حلب اين شهر را از وجود مزدوران پاکسازي مي کنند. چند روز ديگر حلب امن خواهد شد.
خبرنگار شبکه سوريه به ساختمان موسسه عالي علمي کاربردي اشاره کرد که در کنترل افراد مسلح بود و آزاد شده است.
مردم محله گفتند افغاني ها از چند روز پيش در داخل اين موسسه بودند.
يکي از ساکنان محله دانشکده علوم گفت: «افراد مسلح تقريبا از ابتداي ماه رمضان وارد مسجد هدي شدند و آن را اشغال کردند. سپس در ساختماني در اينجا پناه گرفتند. يکي از افراد مسلح قيافه عجيب و غريبي داشت و عرب نبود. حدود سي نفر بودند.
يکي از نيروهاي ارتش سوريه گفت: به دانشکده علوم در سيف الدوله حمله کرديم. يک تک تيرانداز همراه افراد مسلح تروريست بود. تعدادي خمپاره و مهمات ديگر از آنها کشف و مصادره شد.
يک زن در محله دانشکده علوم گفت: اوضاع بسيار بد بود اما با حضور ارتش اوضاع بسيار بهتر شده است. افراد مسلح قيافه هاي عجيب و غريبي داشتند. روي بازوان آنها خالکوبي شده بود.
يک ساکن ديگر اين محله گفت: خدا نيروهاي ارتش را حفظ کند. خدا سرزمين دشمنان ما را ويران کند.
کارکنان شرکت برق در حلب نيز در حال ترميم خرابيهاي ناشي از اقدامات تروريستي هستند.
برچسب ها: حلب ، دانشکده ، مسلح ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار