برخي از منابع خبري در عراق از سياست هاي پادشاه عربستان، ميزبان نشست اخير سران کشورهاي اسلامي در مکه مکرمه به شدت انتقاد کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازپايگاه خبري الوسط ؛ اين پايگاه خبري  نوشت:‌« رفتار اهانت آميز کشورهاي همسايه عليه عراق يکي پس از ديگري اتفاق مي افتد، پس از سفر وزير امور خارجه ترکيه به کردستان اين بار نوبت پادشاه عربستان رسيد تا براي حضور در کنفرانس سران کشورهاي اسلامي در مکه، فقط از جلال طالباني براي حضور در اين کنفرانس دعوت کند».

اين پايگاه خبري اقدام پادشاه عربستان را به اين معني دانست که امير عبدالله بن عبدالعزيز مسئولان ديگر عراق را به رسميت نمي شناسد و همين امر اهانت آشکاري به کشور و مردم عراق است.

 الوسط نوشت «شکي نيست رفتار آل سعود در دعوت از طالباني از روي عمد و هدفمند بوده است زيرا اين رفتار به وضوح بيانگر ديدگاه مذهبي اش به دولت شيعه مذهب عراق است و در واقع عربستان با اين اقدام نشان داد در اين زمينه در کنار قطر و ترکيه قرار دارد.

اين پايگاه اينترنتي نوشت:‌« عراق با توجه به تاريخش در جهان اسلام يک کشور محوري است اما چون دولت عراق دولت شيعه است در نتيجه اين کشور با بي توجهي آل سعود مواجه مي شود و حتي پيش از اين مفتيان سعودي مسئولان عراقي را خطرناک تر از يهود خوانده بودند».

در اين نوشته از رفتار سياستمداران عراقي نيز  انتقاد شد و آمده است:« آيا دولت قانون به عنوان هيئت حاکم بر کشور ديدگاه آل سعود و برخي از حاکمان ديگر عربي و اسلامي عليه بغداد را درک مي کند؟ آيا دولت مي فهمد که اين طرف ها در پي  تضعيف مرجعيت شيعه ، ائتلاف شيعيان و به طور کلي گروه هاي شيعي در عراق هستند؟ با اين حال رفتار آل سعود نشان مي دهد که آنان شرايط شيعيان عراق را درک کرده اند و همين امر سبب شد تا جرات اهانت به آنان را پيدا کنند.

برچسب ها: عراق ، عربستان ، انتقاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار