سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشارکت مذاهب مختلف در احداث مسجدی در کالیفرنیا+عکس

مسلمانان این منطقه معتقدند که حملات اخیر به اماکن مذهبی، نقطه مقابل آنچه را که خرابکاران می خواستند بوجود آورد. یعنی اتحاد نا گسستنی میان مذاهب انتاریو.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، پیروان مذاهب متفاوت برای نشان دادن اتحاد خود با جامعه مسلمانان به دنبال حمله به اماکن مقدس، در مکانی برنامه ریزی شده جهت احداث مسجد انتاریو در کالیفرنیا گرد هم آمدند.

"مارشال لئونارد" که در همسایگی مسجد زندگی می کند به نشریه دیلی بولتن گفت:" آنها مهربان ترین مردم هستند. احساس می کنم که دین یکی از چیزهایی است که برای آن در ویتنام می جنگیدم، آنها هم همچون ما مخیر هستند تا هر چه را که می خواهند بپرستند".

هفته گذشته، خرابکاران به سمت محل احداث مسجد در انتاریو کالیفرنیا پای خوک پرتاب کرده بودند. از انجا که مسلمانان خوک را نجس می دانند و انجام این کار در ماه مبارک رمضان بسیار آزار دهنده است، آنها گوشت خوک را نمی خورند و آن را کثیف و ناسالم می دانند.

در پاسخ به این عمل شنیع، پیروان مذاهب متفاوت در حمایت از جامعه مسلمانان در برابر این حمله گردهم آمدند. 
 
"جان چیس" از کلیسای یونیتی در پومونا گفت:" در ابتدا اطلاعاتی از عقاید اسلامی نداشتم"." سپس خودم را ملزم کردم تا درباره این دین و مردم آن مطالعه کنم".

این کشیش گفت:" پرستش کنندگان مسلمان با پرستش کنندگان دیگر ادیان برابر هستند". " آنها عقاید بنیادین برابری با همه ما دارند". " من پلیدی و آلودگی خرابکاران را از عملکرد آنها در اهانت به مسجد درک کردم".

کلانتری استان سن برناردینو بررسی و تجسس را در این زمینه آغاز کرده است. پلیس این منطقه معتقد است این اقدام به عنوان یک جرم مطرح نیست و در واقع خرابکاری در یک مکان مقدس به حساب می آید.
برچسب ها: مشارکت ، مذهب ، مسجد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.