سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فضای ایجاد شده بر ضد پذیرش تک جنسیتی از آن طرف آب ها نشات می گیرد

دکتر دانشجو نحوه پذیرش تک جنسیتی و آمار و ارقام آن را کاملا تشریح کرد.

دکتر کامران دانشجو، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران با اشاره به پذیرش تک جنسیتی برخی از رشته ها در کنکور سراسری 91 اظهار داشت: ما امسال در مجموع ششصد و بیست هزار و سیصد و سی و سه نفر را در دانشگاه های دولتی پذیرش می کنیم که 90 درصد از این پذیرش ها بصورت رقابتی میان دختران و پسران است.

وی با اشاره به اینکه فقط 5 درصد پذیرش دانشگاه های امسال مختص زنان و 5 درصد دیگر مختص مردان است، افزود: پذیرش تک جنسیتی برای برخی از رشته ها که واقعأ مردانه یا زنانه هستند، صورت می گیرد.

دکتر دانشجو تصریح کرد: در رشته های غیر مرتبط مانند حسابداری، مدیریت و ادبیات و زبان فارسی پذیرش تک جنسیتی انجام نمی شود و دانشگاه ها از جمله دانشگاه چمران و خلیج فارس در این خصوص اصلاحیه صادر کرده اند.

وی ادامه داد: امسال بیست و دو هزار و پانصد و بیست و هفت رشته محل در دانشگاه ها وجود دارد که از این میان فقط 70 رشته محل پذیرش تک جنسیتی انجام می دهند.

وزیر علوم یاد آور شد: پذیرش تک جنسیتی برای ایجاد تعادل صورت گرفته و جوی  که هم اکنون در کشور بر ضد اینکار ایجاد شده نشات گرفته از فضای آن طرف آبهاست./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.