سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گاف تبلیغاتی «میت رامنی»

تیم انتخاباتی "میت رامنی" در فیلمی تبلیغاتی که با هدف ضربه زدن به "باراک اوباما" و انتقاد از سیاست‌های اقتصادی وی در ایالت اوهایو تهیه کرده به جای تصاویر اوهایو از عکس های بازار بورس اوکلاهما استفاده کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به نقل از "هافینگتون‌پست"، تیم انتخاباتی "میت رامنی" کاندیدای جمهوریخواهان در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2012 آمریکا، هفته گذشته یک آگهی تبلیغاتی ساخته و منتشر کرده است که در آن "باراک اوباما" رقیب دموکرات خود را به دلیل شکست در یکی از برنامه‌های اقتصادی در ایالت اوهایو مورد انتقاد قرار می‌دهد اما تصاویری که در این آگهی تبلیغاتی به نمایش گذاشته شده متعلق به بازار بورس اوکلاهما است.

در این تبلیغ 30 ثانیه‌ای، "ال زارزور"،61 ساله، یکی از نمایندگاه انحصاری فروش خودرو در ایالت اوهایو می‌گوید وقتی جنرال موتورز آمریکا خط اعتباری وی را متوقف کرد، وی مجبور شد 30 نفر از کارکنان خود را از کار برکنار کند.

راوی این آگهی تلویزیونی 30 ثانیه‌ای نیز اعلام می‌کند: در سال 2009 به دنبال کمک مالی دولت اوباما به شرکت جنرال موتورز، نمایندگان انحصاری این شرکت در اوهایو بالاجبار تعطیل شدند.

اما همزمان که راوی این جملات را بر زبان می‌آورد تصاویری پخش می‌شود که بیشتر به نظر می‌رسد در شهر اوکلاهما ضبط شده باشد.

بنا بر این گزارش، منظره‌ای از خیابان گوگل در این تصاویر تأیید می‌کند که این صحنه‌ها متعلق به شهر اوکلاهما است.

وبسایت حقیقت‌یاب "پالیتی فکت" (Politi Fact) نیز در گزارش خود در این باره نوشت: این اشتباه چیزی فراتر از تنها یک اشتباه جغرافیایی است و در نهایت نیز رتبه "نیمه درست" را به این آگهی تبلیغاتی اختصاص داد.

این وبسایت اعلام کرد کاخ سفید و شرکت خودروسازی جنرال موتورز در حقیقت به یک توافق کلی رسیده بودند که این شرکت خود تعداد نمایندگان انحصاری اش را کاهش دهد تا پس از دریافت این کمک مالی هنگفت بتواند به سوددهی برسد.

ستاد انتخاباتی رامنی هنوز واکنشی به این اخبار نداشته است.

برچسب ها: رامنی ، تبلیغات ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.