کاخ سفيد از سوي جمهوري خواهان به نقض قانون و عملکرد غيرشفاف متهم شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان، جمهوري خواهان آمريکا پرسش هاي جديدي درباره شفافيت در عملکرد کاخ سفيد مطرح کرده اند.  
اين پرسشها پس از آن مطرح شده است که يکي از کميته هاي مجلس نمايندگان آمريکا در گزارش اخير خودش اعلام کرد شماري از اعضاي دولت باراک اوباما،رئيس جمهور آمريکا وقتي در داخل کاخ سفيد مشغول کار بوده اند از حسابهاي ايميل شخصي خود استفاده کرده براي ملاقات با لابي کنندگان در خارج از کاخ سفيد قرار گذاشته اند تا مانع از افشاي محتواي رايزني هايشان شوند.

با اين رويه، ديگر برنامه ملاقاتها در کتابچه کاري کاخ سفيد ثبت نمي شد. در يکي از اين موارد، پنج روز پيش از تصويب قانون نظام بهداشت و درمان جديد در آمريکا، "جيمي مسين" معاون وقت رئيس کارکنان کاخ سفيد که حالا هدايت ستاد انتخاباتي باراک اوباما را در انتخابات رياست جمهوري امسال آمريکا برعهده دارد، نامه اي از طريق پست الکترونيکي خود به يکي از لابي کنندگان براي شرکتهاي داروسازي ارسال کرد.

مقامات دولتي آمريکا هنگام کار در کاخ سفيد تنها در صورتي مجاز هستند از ايميل شخصي خود استفاده کنند که پيام الکترونيکي خود را علاوه بر شخص يا اشخاص دريافت کننده پيام براي پايگاه داده هاي کاخ سفيد نيز ارسال کنند تا سابقه آن ثبت شود.

کاخ سفيد حاضر نشده است درباره اتهام مطرح برضد مسينا اظهارنظر کند. البته حملات جمهوري خواهان به کاخ سفيد با تمرکز بر اين مساله ، براي منحرف کردن توجه افکار عمومي آمريکا از وضع ميت رامني، نامزد جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري آمريکا و فرماندار سابق ايالت ماساچوست است که به علت کارنامه مالياتي اش انتقادهاي زيادي از او مطرح است.

ستاد انتخاباتي ميت رامني مي خواهد با اين ماجرا، ادعاي باراک اوباما را مخدوش کند مبني بر اينکه شفافترين دولت تاريخ آمريکا را داشته است. اوباما براي ايجاد شفافيت در عملکرد کاخ سفيد کارهاي زيادي انجام داده براي نمونه دفتر ملاقاتهاي کاخ سفيد را علني کرده است حال آنکه روساي جمهور سابق آمريکا اعم از دموکرات و جمهوري خواه حاضر نمي شدند اين کار را انجام بدهند. اما انتشار اين خبر سبب شده است اين پرسش جدي مطرح شود که آيا کاخ سفيد به اندازه اي که مدعي است عملکرد شفاف داشته است يا خير.
برچسب ها: کاخ سفید ، اتهام ، قانون ، نقض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار