سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان:

بانک مرکزی موظف به ارائه تسهیلات ساخت و خرید خوابگاه دانشجویی است

با توجه به افزایش 2 درصدی ما به التفاوت هم اکنون بانک مرکزی موظف به ارائه تسهیلات ساخت و خرید خوابگاه دانشجویی است.

گودرزی قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران، گفت: هیات وزیران بر اساس مصوبه، ساخت و خرید خوابگاه های دانشجویی را به بخش غیر دولتی واگذار کرد که این مصوبه به سازمان مدیریت ریاست جمهوری و بانک مرکزی ابلاغ شد.
 
وی افزود: برای صدور گواهی تضمین ما به التفاوت 4 درصد تا 12 درصد و نرخ سود تسهیلات به میزان 8 درصد تعیین شده بود که در تاریخ 6 دی ماه سال 90 آن ابلاغ شده بود هم اکنون این ما به التفاوت با 2 درصد افزایش به 14 درصد رسیده است که این امر نیز در تاریخ 11 مرداد 91 در هیئت وزیران تصویب و هم اکنون سود بانکی برای خوابگاه غیر دولتی با پیش بینی ما به التفاوت 4 درصد تا 14 درصد نرخ سود تسهیلات به میزان 10 درصد در لایحه بودجه سنواتی کل کشور تقدیمی به دولت واگذار شد.
 
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون منتظر ابلاغ هیئت وزیران و تضمین از سمت معاونت برنامه ریزی به بانک مرکز هستیم.
 
** افزایش اعتبارات به وزارت علوم و بهداشت برای ساخت و خرید خوابگاه دانشجویی
 
گودرزی در ادامه گفت: در سال گذشته یعنی سال 90 میزان اعتبارات وزارت علوم تحقیقات و فناوری نزد بانک مرکزی عامل 160 میلیارد تومان و وزارت بهداشت و درمان 50 میلیارد تومان بوده است.
 
وی افزود: با توجه به رایزنی های صورت گرفته در سال 91 هم اکنون با افزایش اعتبارات به وزارت علوم و وزارت بهداشت برای ساخت و مزید خوابگاه توسط بخش غیر دولتی مواجه هستیم./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.