سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه تحلیلی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان عنوان شد

اقتصاد مقاومتی جواب کوبنده ایران به تحریم‌ها

در بيانيه تحليلي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اصفهان آمده است: اقتصاد مقاومتی جواب کوبنده ایران به تحریم‌های مذبوحانه دشمنان این خاک مقدس است.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در تحلیل و تبیین شرایط اقتصاد مقاومتی بیانیه‌ای را به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

" فَاستَقِم كَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَكَ وَلا تَطغَوا إِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصيرٌ "

پس همان‌گونه که فرمان یافته‌ای، استقامت کن؛ و همچنین کسانی که با تو بسوی خدا آمده‌اند (باید استقامت کنند)! و طغیان نکنید، که خداوند آنچه را انجام می‌دهید می‌بیند! (سوره مبارکه هود آیه ۱۱۲)

در روزهایی که حرارت بالای هوا هم نمی تواند از بحث های داغ گرانی و بی‌سروسامانی‌های سیستم بیمار اقتصادی کم کند، شاید انتقاد از این شرایط ساده ترین کار ممکن باشد. از تحریم های خارجی گرفته تا دلال بازی و بازی‌های کثیف برای کسب منفعت و سود بیشتر همه و همه احساس نیاز به الگویی اقتصادی و روشی نوین مطابق با فرهنگ اسلامی ایرانی ما را بیش از هر زمان دیگری به ما گوش زد می‌کند.

با توجه به جایگاه مهم و ارزشمند ایران در منطقه و جهان و شرایط ویژه و حال حاضرمنطقه و علی‌الخصوص بیداری اسلامی، چنین سیستم ناکارآمد و ضعیفی که هر زمان که سودجویان بخواهند گلوگاهش را در دست می‌گیرند و به راحتی نفس آن را به شماره می‌اندازند به طور حتم شایسته ایران اسلامی نیست. "اقتصاد مقاومتی" شاید تنها راه حل موجود باشد. مؤلفه ها، پیش نیازها و ضروریات این الگو می‌بایست به درستی بررسی و تبیین شود. این الگو برای به بار نشستن همدلی مردم و مسئولان را می‌طلبد.

اقتصاد مقاومتی جواب کوبنده ایران به تحریم‌های مذبوحانه دشمنان این خاک مقدس است.همانطور که رهبر انقلاب بار دیگر در دیدار جمعی از محققان، متخصصان و نوآوران عرصه علم و فناوری تاکید کردند یکی از راه های مهم در به بار نشستن اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش بنیان و صنعتی سازی اختراعات است. چرا که نقش اقتصادِ مبتني بر دانش و علم در ارتقاي هويت ملي، قدرت سياسي و استقلال كشور غیر قابل انکار است.

پس انتظار ما از مسئولان دولت و مجلس و دانشگاه تلاش برای رفع موانع و حل مشکلات مخترعان و فناوران جوان کشور و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای تولیدات دانش بنیان و ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است. البته به طور حتم این طرح بدون حمایت قاطع مردم نتیجه ای نخواهد داشت.

از این رو ما به عنوان اعضای تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان از آحاد ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی خواستاریم تا بار دیگر یکدل و متحد جهادی اقتصادی کنند و با اصلاح الگوی مصرف که لازمه آن تقویت روحیه قناعت است و نیز حمایت از تولید ملی مشت محکمی بر دهان یاوه گویی باشند که از تحریم های منزوی کننده و فلج کننده صحبت می کنند.

البته واضح و مبرهن است که لازمه آن مقاوم‌سازي، ‌آسيب‌زدايي و ترميم ساختارها و نهادهاي ناكارآمد و فرسوده، غلبه بر تفكر غلط در برخي سياستگذاري‌هاي اقتصادي كشور، از بين بردن زمينه‌هاي فساد اقتصادي و ارتقاي كيفيت محصولات داخلي با ارتقاي فضاي رقابتي و از بين بردن انحصارها و رانت‌هاست که اینها همه حاکی از آن است که اقتصاد مقاومتی تلاشی ملی را می‌طلبد.

اعضای انجمن اسلامی بار دیگر به عنوان بخشی از جوانان دانشجوی این کشور متذکر میشوند تمام حمیت و تلاش خود را برای به بار نشستن این طرح خواهند کرد و هیچگونه اقدامی را که باعث شادی دشمنان قسم خورده ی این کشور می شود را برنخواهند تافت.
انتهاي پيام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.