سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

30طرح از كهگیلویه و بویراحمد به جشنواره 'علم تا عمل' تهران راه یافت

مدیركل دفتر آموزش و پژوهش استانداری كهگیلویه و بویراحمد گفت: 115طرح ابداعی، ابتكاری و تحقیقاتی مخترعان این استان به سامانه جشنواره علم تا عمل ارسال شد كه از این تعداد 30 طرح به جشنواره تهران راه یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، 'سید حسین كاظمی' در آخرین نشست جشنواره علم تا عمل كهگیلویه و بویراحمد افزود: بخش عمده ای از طرح های برگزیده این جشنواره شامل طرح پزشكی، فنی و مهندسی، علوم پایه، كشاورزی، منابع طبیعی، شیلات و فرهنگی است .
وی بیان كرد: این طرح ها به جشنواره 'علم تا عمل' در تهران ارسال می شود و نتیجه نهایی به مخترعان و پژوهشگران به منظور شركت در جشنواره اعلام خواهد شد.
كاظمی با اشاره به اینكه از مجموع 30 طرح برگزیده پنج مورد به عنوان مهمترین طرح ها در این نشست تصویب شد افزود: ساخت اولین بالگرد بدون سرنشین با وزن كم سرعت و قابلیت حمل بالا از مهمترین این طرح ها است.
وی طراحی و ساخت مین یاب و خنثی سازی مین به صورت زمینی و هوایی ،طراحی و ساخت بالش آموزشی موزیكال،ارقام جدید گندم و جو در شرایط دیم و گرمسیری،ابداع جوراب تحریك كننده نقاط مهم طب سوزنی پا به وسیله مغناطیس را از سایر طرح های مهم برای ارسال به این جشنواره برشمرد.
كاظمی هدف از اجرای این جشنواره را ارج نهادن به فناوران و نوآوران، تبدیل دانش به صنعت و ثروت ،شناسایی مخترعان و پژوهشگران، تعامل و همكاری نخبگان با یكدیگر و ارایه دستاوردهای حاصل از فرایند تجاری سازی فناوران دانست.
جشنواره علم تا عمل 13 تا16 شهریورماه سال جاری به مدت چهار روز در تهران برگزار خواهد شد./س
برچسب ها: جشنواره ، علم ، عمل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.