معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری كهگیلویه وبویراحمد گفت:برگزاری جشنواره'از علم تاعمل' برای دستیابی به جایگاه اول علم و فناوری در جهان اسلام و استقرار جامعه دانش بنیان و نوین بسیار موثر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، 'فرهاد باقرپور'  به مناسبت برگزاری جشنواره ملی و استانی 'علم تا عمل' افزود: این رویداد علمی حلقه‌های دانش و فناوری را به یكدیگر متصل و به تولید در چارچوب نظام ملی نوآوری و تقویت تعاملات بین دستگاهی كمك شایانی خواهد كرد.
وی بیان كرد: برای فراهم كردن زیر ساخت‌های لازم و افزایش كیفیت و بهره‌وری در سطح ملی و استانی می بایست از چنین جشنواره هایی حمایت كرد.
باقرپور با بیان اینكه جایگاه رفیع پژوهش در جشنواره‌ها نمایان است افزود: از تمامی مخترعان، مبتكران، مراكز تحقیقاتی دولتی و غیردولتی برای حضور در جشنواره علم تا عمل دعوت به مشاركت می شود.
وی گفت: برگزاری جشنواره علم تا عمل موجب می‌شود تا راهبردهای استانی، منطقه ای و ملی در هم آمیزند و كشور را در پیشبرد اهداف‌ مورد نظر به سرمنزل مقصود برساند.
باقرپور تاكید كرد: می بایست با همگرایی، همكاری و همدلی یكدیگر حداكثر توان خود را در فعال سازی و پویایی هرچه بیشتر مراكز، كانون‌های پژوهشی و تقویت پژوهشگران و محققان بكار گیریم.
وی اظهار داشت: تقویت باورها و افزایش انگیزه از عوامل مهمی است كه می بایست درمحققان و پژوهشگران ایجاد شود و در این رابطه همه مدیران و متولیان امر باید بستر مناسب را فراهم كنند.
باقرپور، به افزایش سهم مشاركت و درخشش محققان و پژوهشگران كهگیلویه و بویراحمد در این جشنواره ابراز امیدواری كرد و گفت: با همت و تلاش همه دست اندركاران شاهد تكرار موفقیت‌های استان در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل خواهیم بود.
وی ابراز داشت: آشنایی با فعالیت‌های علمی و فناوری‌های نوین انجام شده در استان‌، تشویق صاحبان ایده و اندیشه برای ارایه ایده‌های نو و علمی برجسته را از اهداف این جشنواره دانست.
باقرپور، آشنایی متخصصان با توانمندی‌های یكدیگر و ایجاد نشاط علمی و فناوری در سطح استانی و ملی را از دیگر اهداف جشنواره ملی علم تا عمل برشمرد.
وی عنوان كرد: رقابت مثبت بین شركت‌ها و استان‌ها و اعطای تسهیلات تجاری‌سازی به طرح‌های برگزیده از جمله رویكردهای این جشنواره ملی است.
سومین جشنواره علم و عمل به مدت چهار روز از پنجم تا هشتم شهریور 91همزمان با برگزاری هفته دولت در محل مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار می شود./س

برچسب ها: جشنواره ، علم ، عمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.