سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرکره در مراسم افطاري واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد:

بسيجيان در عرصه "اقتصاد مقاومتي" پيشتازند/ جنبش‌دانشجويي از سوريه حمايت مي‌کند

مسئول بسيج دانشجويي واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد گفت: بسيج دانشجويي در ابعاد معنوي و مادي در حال فعاليت است و براي تربيت افراد توانمند در عرصه‌هاي مديريتي کشور، فعاليت‌هايي از جمله آموزش فنون مذاکره، نگارش مقالات بين‌المللي، آموزش قرآن و شناخت فرقه‌هاي ضاله را انجام مي‌دهد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، محمدحسين پرکره مسئول بسيج دانشجويي واحد علوم و تحقيقات و مشاور رئيس دانشگاه آزاد در مراسم افطاري بسيج دانشجويي واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد که با عنوان فداييان امام خامنه اي برگزار شد، اظهار داشت: اين گردهمايي با سه هدف تشکيل شد تا مباحثي درباره بسيج علوم و تحقيقات، امر به معروف و نهي از منکر و بررسي وضعيت فرهنگي دانشگاه آزاد صورت گيرد.

وي افزود: شعار واحد بسيج، تربيت افراد توانمند براي عرصه‌هاي مديريتي کشور است و بسيج دانشجويي ما در چند بعد مسائل را بررسي مي‌کند و در ابعاد معنوي و مادي در حال فعاليت است.

پرکره تصريح کرد: براي موثر بودن دانشجويان بسيجي در جريان‌هاي مديريتي، آموزش فنون مذاکره، نگارش مقالات بين‌المللي، کلاس‌هاي معنوي مانند آموزش قرآن، شناخت فرقه‌هاي ضاله و وهابيت شناسي را راه‌اندازي کرده‌ايم و در بعد معنوي نيز خروجي معنوي دانشجويان مد نظر است.

مسئول بسيج دانشجويي واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد گفت: ما معتقديم که اگر در هنگام فتنه سال 88 اين جوانان بسيجي در عرصه‌هاي کليدي مديريت حاضر بودند اين فتنه به وجود نمي‌آمد و دل رهبري و امام زمان(عج) خون نمي‌شد.

وي اظهار داشت: بارها گفته‌ايم که اگر کسي در بسيج دانشجويي وضعيت درسي‌اش خوب نباشد يا بايد کمک کنيم که ارتقا پيدا کند يا نمي‌تواند در بسيج حضور داشته باشد زيرا دانشجوي بسيجي بايد از همه لحاظ نمونه باشد و به گفته حضرت آقا امروز ما اول دانشجو هستيم و بعد بسيجي و اول بايد در عرصه علمي پيشرفت کنيم لذا اگر کسي نخواهد در اين فضا قرار گيرد پدر و مادرها هم شرعا مي‌توانند اجازه حضور در بسيج را به آنها ندهند.

مسئول بسيج دانشجويي واحد علوم و تحقيقات با اشاره به اينکه وضعيت ظاهر و پوشش دانشجويان بسيجي بايد کاملا اسلامي، شکيل و برازنده بسيج دانشجويي باشد، تصريح کرد: گاهي اوقات مي‌بينيم که اين وضعيت رعايت نمي‌شود و پدر و مادرها بايد اين مسئله را تذکر دهند ضمن اينکه ما در بسيج دانشجويي کار تا دير وقت نداريم و خانواده‌ها بايد مواظب باشند که افراد به بهانه بسيج تا دير وقت در جاهاي ديگر نباشند.

وي به سختي‌هاي کار در بسيج اشاره کرد و با بيان اينکه فقط به قطاري که در حال حرکت است سنگ مي‌زنند، افزود: دانشجوي بسيجي بايد از حاشيه فاصله بگيرد، توقف نکند و حرکت داشته باشد.

پرکره درباره مراحل مختلف فعاليت بسيج دانشجويي که در شوراي فرهنگي دانشگاه و شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي مطرح شده است، گفت: اطمينان، علاقه،‌ نيت پاک و خدايي و استمرار در با هم بودن براي کسي که در بسيج کار مي‌کند لازم است.

مسئول بسيج دانشجويي واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اظهار داشت: به فرموده مولاي ما امام خامنه‌اي در يک پيچ حساس تاريخي قرار داريم که بايد گذرانده شود که به تعبير آقا اقتصاد مقاومتي است؛ از نظر ما اگر کسي از ديروز دو تا کفش مي‌خريده امروز بايد يک کفش بخرد و اگر وضعش خوب است آن يکي را به کسي که ندارد بدهد. درباره اقتصادي مقاومتي هم بسيجيان پيشتاز هستند.

وي درباره کشتار وحشيانه عليه مسلمانان ميانمار گفت: هولوکاست يهودي کشي در جنگ جهاني دوم يک افسانه دروغين بود اما امروز هولوکاست واقعي در ميانمار به وقوع پيوسته که مسلمانان را زنده زنده به آتش مي‌کشند، لذا دانشجويان بسيجي دانشگاه آزاد در اينجا طوماري را در محکوميت کشتار مسلمانان ميانمار امضا کرده و از سران کشورهاي اسلامي خواسته‌اند که در اين باره به طور انقلابي عمل کنند.

پرکره درباره مسائل سوريه نيز اظهار داشت: به تعبير رهبري، بيداري اسلامي به سراسر جهان کشيده شده و غربي‌ها مي‌ترسند که اين بيداري به کشورهايشان نفوذ پيدا کند و يکي از اجزاي اين موضوع، پيشگامي سوريه در جبهه مقاومت است و غربي‌ها خواسته اند که همانند فتنه 88 در ايران اين اغتشاشات را به وسيله آمريکا، انگليس و سگ نگهبان آنها اسرائيل در سوريه انجام دهند؛ لذا جنبش دانشجويي پشت سر سوريه مي‌ايستد.

وي در پايان درباره عملکرد بسيج دانشجويي علوم و تحقيقات گفت:‌ در پنج ماه فعاليت اخير خود 143 عنوان کار علمي، فرهنگي و سياسي و نَه سياسي کاري داشته‌ايم و 73 درصد نيز در عرصه رسانه‌ها فعال بوده ايم.

انتهاي پيام/ش3

برچسب ها: بسیج ، دانشجویی ، شعار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.