سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوين بيش از 1700 استاندارد آموزشي در سازمان فني و حرفه اي

رئيس سازمان فني و حرفه اي كشور گفت: تدوين بيش از 1700 استاندارد آموزشي از اقدامات سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور براي توسعه آموزشهاي مهارتي به ويژه در رشته هاي منطبق با فناوري هاي نوين است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران كوروش پرند گفت: با توجه به فعاليت هاي سازمان ‌آموزش فني و حرفه اي در رشته هاي نوين و كاربردي و اهميت اين موضوع 144 مركز آموزش فني و حرفه اي جوار دانشگاه ايجاد شده است و طرح كارورزي افراد مهارت ديده نيز از سوي سازمان فني و حرفه اي تقبل شده است.
وي افزود: تدوين بيش از 1700 استاندارد آموزش شغل و شايستگي نيز از اقدامات سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور به منظور توسعه آموزش هاي مهارتي به ويژه در رشته هاي منطبق با فن ‌آوري هاي نوين است.
رئيس سازمان فني و حرفه اي همچنين به 8 راهبرد  كلان سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور براي توسعه و ارتقاي آموزشهاي مهارتي در كشور اشاره كرد و خاطرنشان كرد: حضور موثر در عرصه هاي بين المللي، طراحي و استقرار نظام جامع مهارت و فن آوري، توسعه و ارتقا آموزش هاي مهارتي تحقق عدالت اجتماعي ،‌توسعه مشاركت ذي نفعان‌، استانداردسازي،‌اصلاح و بهبود روش ها و  فرآينده ها ، جذب مربيان توانمند، ارتقا توانمند سازي منابع انساني سازمان و توسعه بهره وري منابع مالي سازمان 8 رابرد كلان براي توسعه و ارتقاي آموزش هاي مهارتي در كشور است.
*متولي آموزش هاي رسمي فني و حرفه اي سازمان فني و حرفه اي است
در ادامه احمدي مديركل اداره فني و حرفه اي استان كردستان با اشاره به فعاليت هاي اين سازمان در بخش رسمي و غيررسمي گفت: متولي بخش رسمي آموزش هاي فني و حرفه اي خود سازمان فني و حرفه اي است كه با هدف ارتقا مهارت افراد شاغل و ايجاد مهارت در افراد جوياي كار در راستاي توسعه آموزش هاي مهارتي در تلاش است.
وي افزود: بخش غير رسمي نيز از سوي آموزشگاه ها و بخش خصوصي به ارائه خدمات مهارتي به افراد فعال است.
مديركل آموزش فني و حرفه اي استان كردستان همچنين به 8 رشته در دانشگاه علمي - كاربردي شهيد ورمقاني در سطح كارداني اشاره و خاطرنشان كرد: 8 رشته شامل برق الكترونيك، ابزار دقيق، تعمير و نگهداري خودرو، توليد مبلمان، تكنولوژي كنترل ، جوشكاري، آسانسور و پله برقي ايمني كار و حفاظت شهري كه براي مراقبت، حفظ سلامت در هنگام بسيار با اهميت است، به زودي در دانشگاه علمي- كاربردي شهيد ورمقاني كردستان در سطح كارداني داير مي شود./ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.