رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: به منظور توسعه آموزش های مهارتی راه اندازی 64 مرکز آموزش علمی، کابردی برای تخصصی فنی و حرفه ای با 210 کد رشته انجام شده است.

کوروش پرند در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: با تأکید بر اهمیت اصلاح هرم تحصیلی دانشجویان از نظری به مهارتی گفت: به منظور توسعه آموزش های مهارتی در سطح دانشگاهی ایجاد موسسات علمی، کاربردی مهارت ایجاد و راه اندازی 64 مرکز آموزش علمی، کابردی تخصصی آموزش فنی و حرفه ای با 210 کد رشته محلی تحصیلی و جذب حود 7 هزار دانشجو در مراکز آموزش علمی، کاربردی فنی و حرفه ای انجام شده است.

پرند در ادامه به فعالیت های سازمان فنی و حرفه ای در خصوص مهارت های نوین در کاربردی اشاره کرد و افزود: توجه ویژه به توسعه مهارت های پیشرفته از جمله در حوزه فناوری های هویت ساز و نرم، حوزه الکترونیک، ارتباطات و اطلاعات، نانو، زیستی، علوم و فناوری های حوزه سلامت، انرژی، هوا، فضا، موادنو، سلول های بنیادین، فناوری های میان رشته ای رباتیک و ... از برنامه های جدی این سازمان است.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشورخاطر نشان کرد: در همین زمینه 144 مرکز آموزش فنی و حرفه ای جوار دانشگاه ایجاد شده است و طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی با مشارکت سایر وزارتخانه ها نیز از سوی سازمان فنی و حرفه ای انجام می شود.

*راه یابی 12 نفر از استان بندرعباس به مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت

عزت ا... اردشیر مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بندرعباس ضمن اشاره به عملکرد سال جاری این اداره کل تصریح کرد: توسعه و افتتاح رشته های جدید در مراکز آموزشی، برگزاری مراحل شهرستانی و استانی سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت و راه یافتن 12 نفر از 120 شرکت کننده مرحله استانی به مرحله کشوری در رشته های مهارتی از جمله اقدامات انجام شده در سال جاری است.

اردشیری تأکید کرد: سه مرکز آموزش علمی،‌کاربردی فنی و حرفه ای در سال جاری در 6 رشته با 430 دانشجو افتتاح و شروع به کار کرده است.

گفتنی است: مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بستک؟نیز با تجهیز 4کارگاه راه اندازی شده است./ف

برچسب ها: آموزش ، پرند ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار