با گذشت شش سال از نخستین سفر هیئت دولت به خوزستان، تاکنون هشت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در این استان از مجموع مراکز مصوب این سفر، به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگار ان خوزستان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان اظهار داشت: از 18 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای که در سفر اول رئیس جمهور به استان خوزستان به تصویب رسید، هشت مرکز افتتاح شده است.

رحمان قلاوند افزود: دو مرکز کمکی نیز در حال احداث است که با جدیت دنبال آن هستیم که این پروژه‌ها تا پایان برنامه تعیین شده مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

وی دو هدف عمده آموزش و پژوهش مراکز فنی و حرفه‌ای را ایجاد و ارتقاء مهارت نیروی کار برای ورود به عرصه‌های مختلف اشتغال و بازار کار در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری عنوان کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: به غیر از یک بخش در خوزستان که آموزش سیار در آنجا اجرا می‌شود تمام شهرستان‌های استان زیر پوشش مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای قرار دارند.

قلاوند با اشاره به تدوین سند راهبردی دربخش آموزش و پژوهش افزود: دراین راستا در سال گذشته 25 میلیون نفر ساعت برابر با حدود 87 هزار نفر، برنامه آموزشی در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای استان اجرا شد.

به گفته وی، به منظور تناسب سازی آموزش‌های مهارتی با بازار کار، کارشناسان فنی و حرفه‌ای به همراه دانشگاه شهید چمران طرح پژوهشی نیازسنجی آموزشی در درست تدوین و اجرا دارند تا رشته‌های آموزش مهارتی براساس نیاز بازار کار و اشتغال استان خوزستان اجرا شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان اذعان داشت: آموزش‌های فنی و مهارتی، افراد 16 سال تا سن بازنشستگی را زیر پوشش قرار می‌دهد و یکی از نکاتی که سازمان تاکید براجرای آن دارد آموزش کودکان و نوجوانان در قالب طرح «مهندسان فردا» برای ورود به عرصه‌های مهارت است./س
برچسب ها: افتتاح ، مرکز ، فنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.