سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نبرد نبوغ ایرانی با دارودسته جابز و گیتس

GLX با گوشي G1 وارد رقابت با گوشي هاي خارجي شد و در اين راه نيز توانست موفقيت هايي را کسب کند.اين گوشي با داشتن سيستم عامل آندروئيد 3/2 به تنهايي مي تواند با بسياري از گوشي هاي خارجي موجود در کشور وارد رقابت شود چرا که اين روزها اين سيستم عامل به يکي از بهترين سيستم هاي موبايل تبديل شده است.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران: يک گزارش منتشر شده از سوي بانک جهاني اعلام کرده که سه چهارم از جمعيت کل دنيا به يک تلفن همراه دسترسي دارند، آماري که نسبت به سال 2000 شش برابر شده است. از يک ميليارد نفري که در سال  2000 از مشترکان تلفن‌هاي همراه بودند امسال اين تعداد به چند ميليارد نفر رسيده است که بخش معتنابهي از آن در کشورهاي درحال توسعه زندگي مي‌کنند.



جي ال ايکس يکي از شرکت هاي توليد کننده گوشي هاي داخلي است كه چند سالي مي شود کار خودش را آغاز کرده است. اين شرکت با گوشي G1 وارد رقابت با گوشي هاي آندروئيد خارجي شد و در اين راه نيز توانست موفقيت هايي را کسب کند.اين گوشي با داشتن سيستم عامل آندروئيد 3/2 به تنهايي مي تواند با بسياري از گوشي هاي خارجي موجود در کشور وارد رقابت شود چرا که اين روزها اين سيستم عامل به يکي از بهترين سيستم هاي موبايل تبديل شده است. جي ال ايکس G1 داراي يک صفحه نمايش 1/4 اينچي و با رزولوشن 800×480 است و همچنين قادر به پشتيباني از کارت حافظه 32 گيگابايتي است. باتري اين گوشي نيز در نوع خودش بسيار عالي است و شما مي توانيد تا 400 دقيقه با دستگاه خودتان مکالمه کنيد.يکي ديگر از محصولات شرکت جي ال ايکس که به عنوان برادر گوشي فوق نيز شناخته مي شود G1 Twins است. اين گوشي بعد از G1 وارد بازار شد و توانست فروش خوبي نيز داشته باشد.گوشي G1 Twins نيز داراي سيستم عامل آندروئيد 3/2 است و با توجه به پردازنده 650 مگاهرتزي که دارد مي توانيد برنامه هاي مختلفي را بر روي آن اجرا کنيد.

يکي ديگر از شرکت هاي توليد کننده گوشي هاي تلفن همراه در ايران « نامتل» است. اين شرکت چند سال پيش امتياز شرکت کره اي هيوندايي را خريداري و از آن سال شروع به توليد گوشي هاي ملي کرد.گوشي هوشمند +D950 با اينکه شباهت بسيار عجيبي به گوشي هاي اچ تي سي دارد اما در رده گوشي هاي هوشمند است. امکانات اين گوشي نيز مانند گوشي هاي جي ال ايکس بسيار خوب و قابل قبول است.

البته گوشي هاي ايراني توليد داخل موفق به دريافت گواهينامه استاندارد CE اروپا نيز شدند که اين گواهينامه براي ورود کالا به منطقه اقتصادي اروپا کاربرد خواهد داشت. رضا مريداوي مديرعامل شرکت ارتباط همراه اروند گويا که توليد گوشيهاي ايراني «جي ال ايکس» را برعهده دارد با اعلام اين خبر اظهار داشت: با دريافت اين گواهي تاييد کيفيت تمامي گوشيهاي ايراني برند جي ال ايکس مطابق با استانداردهاي کيفي اروپايي قابل عرضه در بازار کشورهاي اروپايي خواهند بود. هم اکنون تمامي گوشي هاي ايراني «جي ال ايكس » با گواهي استاندارد و با کمترين تششعات در بازار عرضه مي شود که اين گواهي استاندارد تضميني بر سلامت کاربران اين گوشي ها خواهد بود.

مريداوي با تاکيد بر کاهش پرتوگيري در استفاده ازگوشي هاي موبايل، ميزان نرخ جذب ويژه – SAR- نشان CE بيانگر آن است که محصول توليد شده مي تواند به طور قانوني در 18 کشور عضو منطقه اقتصادي اروپا EEA تجارت شود و در حقيقت اين نشان به عنوان مجوزي براي ورود کالا به منطقه اقتصادي اروپا شناخته شده است.هم اکنون طبق استانداردهاي تاييد شده ميزان SAR گوشي موبايل حتما بايد کمتر از دو وات بر کيلوگرم در مدت 6 ثانيه باشد و اين مقدار هرچه کمتر باشد آسيب هاي احتمالي آن براي کاربر کمتر خواهد بود.

ميزان SAR مرغوبترين گوشي هاي همراه در حدود 10 درصد حد آستانه استاندارد يا کمتر از آن است و اثرات بيولوژيکي برگشت ناپذير، در SAR هاي بالاتر از 4 وات بر کيلوگرم در مدت 6 ثانيه ظاهرمي‌شود. بر اساس گزارش رسالت گفته مي شود ميزان SAR اکثر گوشي هاي همراه موجود در بازار در بهترين حالت ممکن حدود 14/0 وات بر کيلوگرم و در بدترين حالت 6/1 وات بر کيلوگرم است که بين 15 تا 80 درصد حد استاندارد است که اين ميزان با به‌کارگيري هندزفري استاندارد به صفر مجازي خواهد رسيد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.