سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عربگري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آمريكا از حقوق بشر به عنوان ابزار سياسي استفاده مي‌كند

وكيل پايه يك دادگستري گفت: آمريكا از حقوق بشر به عنوان ابزار سياسي براي وارد كردن فشار بر كشورهاي مختلف استفاده مي‌كند .

غلامرضا عربگري در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، همزمان با فرا رسيدن سالروز حقوق بشر اسلامي با بيان اينكه در بسياري از كشورهاي جهان مي‌توان افرادي هستند كه به دلايل مختلف نژادي و مذهبي مورد آزار ديگران قرار مي‌گيرند اظهار داشت: بدون آنكه برخوردي از جانب سازمان ملل با ناقضان حقوق بشر انجام شود اما حداقل بر روي كاغذ و در معاهدات مربوط به سازمان ملل براي حمايت از اقليت‌ها مقرراتي وجود دارد.

اين وكيل پايه يك دادگستري ادامه داد: آمريكا در سه مقطع زماني جنگ، حوادث 11 سپتامبر و در مقطع كنوني به طور گسترده از حقوق بشر به عنوان ابزاري سياسي براي تضعيف و مبارزه با مخالفان و دشمنان خود استفاده كرده است.

عربگري با اشاره به رويكرد دو گانه و گزينشي آمريكا به موضوع حقوق بشر تصريح كرد: آمريكا و مدعيان حقوق بشر در برخورد با تحولات كشورهاي عربي نشان داده اند كه همچنان رويكردي دو گانه و گزينشي و اصل حقوق بشر دارند .

اين حقوقدان خاطر نشان كرد: كشورهاي اسلامي بايد با همراهي و همكاري يكديگر و با پافشاري بر اصل دفاع از حقوق بشر به دنبال تثبيت اين حقوق در كشورهايي باشند كه هيچ توجهي به آن نمي شود.

"اتتهاي پيام"/پ3

برچسب ها: عربگری ، آمریکا ، حقوق بشر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.