سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری؛

صدور مجوز برای یک پژوهشکده خصوصی در دکتری پژوهش محور

برای اولین بار به یک پژوهشکده خصوصی مجوز برای مقطع دکتری پژوهش محور ارائه شده است.

محمد مهدی نژاد نوری معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران، گفت: از سال گذشته فصل جدیدی در خصوص بحث دکترای پژوهش محور تحصیلات تکمیلی مطرح شده بود که در پژوهشگاه ها گام اولیه آن برداشته شده است.
 
وی افزود: هدف اصلی از بحث دکتری پژوهش محور ایجاد تحول در آموزش نیروی انسانی است.
 
مهدی نژاد نوری تصریح کرد: فارغ التحصیلان برای ورود به بازار دچار کمبودهایی هستند که با توجه به بحث دکتری پژوهش محور آئین نامه آن نوشته شده و ابلاغ شد.
 
وی خاطر نشان کرد: امسال برای سال دوم تعداد بیشتری در خصوص تحصیل در مقطع دکتری پژوهش محور معرفی شدند که البته برای اولین بار مجوز یک پژوهشکده خصوصی در این زمینه داده شد.
 
** با حفظ کیفیت تعداد پژوهش ها در زمینه دکتری پژوهش محور افزایش می یابد
 
 
مهدی نژاد نوری در ادامه گفت: شیوه های اختصاصی دکتری پژوهش محور تبین و ابلاغ شد که اگر موسسات خصوصی بخواهند در این زمینه وارد شوند باید بتوانند خواسته های خود را بیان و شرایط آن ها در پذیرش دانشجو را لحاظ کنند.
 
وی افزود: در خصوص آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری پژوهش محور در ابتدا باید قابلیت دانشجویان در نظر گرفته شود و بعد از آن به صورت تئوری این بحث در میان دانشجویان به تدریس پرداخته شود.
 
مهدی نژاد تصریح کرد: با توجه به تربیت دانشجو برای مقطع دکتری پژوهش محور و سرمایه گذاری در این زمینه حجم پژوهش در این مقطع افزایش می یابد.
 
مهدی نژاد نوری اظهار داشت: با حفظ کیفیت در این دوره تعداد پژوهش ها در آن افزایش می یابد که این امر یک جهش سودمند محسوب می شود./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.