سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس دستگاه سياست خارجي مغرب بر يافتن راه حلي ديپلماتيک براي سوريه تاکيد کرد

يوسف عمراني، رئيس دستگاه سياست خارجي مغرب، بر يافتن راه حلي ديپلماتيک براي برون رفت از بحران سياسي سوريه تاکيد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبري فرانس 24، در گفتگو با  يوسف عمراني، تحولات جهان عرب، اوضاع سوريه و اوضاع سياسي و اجتماعي مغرب را به بحث گذاشت.

عمراني  در ابتداي اين مصاحبه گفت صبح روز دوشنبه با لوران فابيوس ديدار کرده است و وزير امور خارجه فرانسه به اطلاع اش رسانده است که مي خواهد نشست شوراي امنيت سازمان ملل را در هفته  آينده درباره مسئله سوريه تشکيل دهد.فرانسه در ماه اوت رياست شوراي امنيت سازمان ملل را برعهده مي گيرد.

 سرپرست وزارت امور خارجه مغرب خاطرنشان کرد کشورش فرانسه را در اين راه همراهي خواهد کرد زيرا مغرب هميشه دنبال يافتن راه حل سياسي و ديپلماتيک براي بحران  سوريه بوده است.

مسئول دستگاه ديپلماسي مغرب که کشورش عضو شوراي امنيت سازمان ملل بوده است، اضافه کرد کشورش در همين چارچوب سياسي، تلاش هاي زيادي براي حل ديپلمات بحران سوريه انجام داد، اما در نهايت نتوانست به اين بحران پايان دهد.  
 
وي افزود با اين حال ما مايوس نشده ايم و به تلاش هاي خود در اين راه ادامه مي دهيم .اين بار نيز در چارچوب نشستي که فرانسه در شوراي امنيت سازمان ملل تشکيل خواهد داد تلاش خواهيم کرد تا کشورهايي مانند چين و روسيه را با  خود براي يافتن راه حلي براي بحران سوريه همراه کنيم.

وي در بخش ديگر از سخنان خود به اوضاع سياسي و اجتماعي حاکم بر کشورش مغرب پرداخت و گفت ما درکشورمان در حال تحکيم پايه هاي حاکميت قانون هستيم. مغرب اصلاحات سياسي و اجتماعي لازم را در ساختار خود آغاز کرده است.

يوسف عمراني در اين خصوص خاطر نشان کرد به همين علت است که امروز مغرب  به کشوري تبديل شده است که به شر کاي خود مشورت مي دهد و در مذاکرات بين المللي تعهد از  خود نشان مي دهد.

وي در بخش اجتماعي نيز گفت ما در بخش اشتغالزايي  براي جوانان موفق بوده ايم و با نوآوري و اقدامات ديگري شرکت ها را براي استخدام و کار دادن به جوانان تشويق کرده ايم.

عمراني تصريح کرد مغرب در بخش آموزش، دادگستري و ايجاد حسن زمامداري در کشور روند اصلاحات را آغاز کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.