سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فردا ؛

پانتا راهی تونس می شود

"لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا به منظور تحکیم روابط نظامی کشورش با تونس برای اولین بار از زمان سرنگونی رژیم زین العابدین بن علی ، به این کشور سفر می کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه العرب آنلاین ؛ دیدار وزیر دفاع آمریکا از تونس در چارچوب سفر منطقه ای وی که شامل مصر، اردن و رژیم صهیونیستی است انجام می شود و وی قرار است با "منصف المرزوقی" رئیس جمهوری موقت تونس، "حمادی الجبالی" نخست وزیر، "عبدالکریم الزبیدی" وزیر دفاع و برخی دیگر از مسئولان سیاسی، نظامی و امنیتی تونسی دیدار کند.
 
براساس این گزارش ، انتظار می رود وزیر دفاع آمریکا با مسئولان تونسی روند انتقالی دموکراسی در این کشور و راههای حمایت آمریکا از اصلاحات در تونس و موضوعات منطقه ای و بین المللی را مورد رایزنی قرار دهد.
 
تونس روابط نظامی خوبی با آمریکا دارد و کمکهای نظامی آمریکا به تونس به شکل قابل ملاحظه ای پیشرفت داشته است که این به دلیل اوضاع امنیتی لیبی، گسترش قاچاق سلاح، افزایش خطر القاعده در مثلث مرزی تونس-الجزایر و لیبی بوده است.
 
همچنین ، "کارتر هام" فرمانده کل عملیات نظامی آمریکا در آفریقا اعلام کرده است که آمریکا کمکهای نظامی به ارزش 32 میلیون دلار ظرف شانزده ماه گذشته به تونس ارائه کرده و کمکهای نظامی آمریکا به تونس در مقایسه با سالهای گذشته چند برابر شده است.
 
پایگاه مذکور با اشاره به کمک نظامی دولت آمریکا که "باراک اوباما" رئیس جمهوری قرار است آن را برای تایید به کنگره ارائه کند می افزاید: ناظران امور کمک نظامی آمریکا به تونس را شامل 14 فروند جنگنده اف 16، 9 فروند بالگرد بلاک هوک(uh-60 ) و مقادیر زیادی سلاح سبک، مهمات، خودروهای نظامی دانسته اند.
برچسب ها: پانتا ، تونس ، نظامی ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.