سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيا تعداد دفعات اهداي خون در خانم ها و آقايان بايد يكي باشد؟

بررسي ها نشان مي دهند، اهدای خون در خانم ها نباید بیشتر از 3 بار در سال و در آقایان بیشتر از 4 بار باشد.

دکتر سالکی مقدم مدير فني اداره كل سازمان انتقال خون در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: آقایان 4 بار و خانم ها 3 بار در سال می توانند خون اهدا کنند. اما باید توجه داشته باشند که درست است که آقایان 4 بار در سال می توانند خون اهدا کنند ولی اگر این دفعات در فواصل زمانی 8 هفته باشد باید دقت داشته باشند که از همان 4 بار در سال تجاوز نکند همچنین می توانند به صورتی برنامه ریزی کنند که در نهایت بیشتر از 4 مرتبه در سال خون اهدا نکنند.
 
** خونسازی مغز استخوان از مزایای اهدای خون است
 
وي تصریح کرد: مسئله معنوی و حس نوع دوستی در اهدای خون جایگاه ویژه ای دارد همچنين خارج شدن خون از بدن و اهدای خون باعث خونسازی مغز استخوان می شود و باعث کاهش بیماری های قلبی و عروقی می شود و به داشتن زندگی سالم کمک می کند.
 
سالكي در خاتمه خاطر نشان کرد: اهدا کنندگان باید توجه کنند چون خون جایگزین ندارد یک محدودیت طول عمر برای خون های اهدا شده وجود دارد و نباید این گونه باشد که اهدای خون فقط محدود به زمان خاصی باشد زیرا بیماران همیشه وجود دارند و نیاز به خون همیشگی است و بیشترین کمک زمانی صورت می گیرد که افراد به طور مستمر و به تدریج برای اهدای خون مراجعه کنند./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.