سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان/

خوشه دهی برنج در 220هزار هکتار ار ارضی شالیزاری گیلان

خوشه های برنج در 40هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان آماده برداشت است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ' ' معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه امسال شرایط آب و هوایی برای تولید برنج مناسب بوده است ،گفت:در 93درصد از اراضی شالیزاری گیلان ساقه های برنج به مرحله خوشه دهی رسیده اند و 17درصد از خوشه های برنج مزارع استان آماده برداشت است.

مهندس ایرج بنیادی افزود:در صورت ادامه آب و هوای مناسب در استان، پیش بینی می شود بالغ بر یک میلیون و صد هزار تن شلتوک در گیلان برداشت شود.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان این مطلب که در حال حاضر 15هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان زیر کشت ارقام پرمحصول ات از جمله گوهر و خزر است،خاطر نشان کرد:افزایش کشت رقم گوهر که از کمیت و کیفیت خوبی برخورداراست ما را به اهداف خود کفایی نزدیک می کند و در حال حاضر بیش از صد هزار هکتار از شالیزارهای استان های برنج خیز کشور قابلیت کشت این رقم را دارند.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از خوشه دهی در 220هزار هکتار ار ارضی شالیزاری گیلان خبردادوافزود:برای کاهش هزینه های تولید برنج درحال حاضر 400دستگاه کمباین و دروگر در گیلان آماده است تا در زمان برداشت برنج در80 هزار هکتاراراضی شالیزاری ،خوشه های برنج را به صورت مکانیزه برداشت کند.

وی خاطر نشان کرد:گیلان از استانهای دیگر در استفاده و توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی جلوتر است اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله دارد.

ایرج بنیادی در خصوص تصمیم گیری دولت برای خرید برنج تضمینی تصریح کرد:دولت با هدف حمایت از شالیکاران قیمت خرید تضمینی برنج را قبل از شروع سالجاری اعلام کرده است که بر اساس این قیمتها ، هرکیلو رقم خزر 1720تومان و ارقام نداو نعمت 1280تومان خریداری می شود./س

وی افزود: پیش بینی می شود قیمت تضمینی ارقام بومی تا شهریورماه امسال ابلاغ شود اما این نوید را برای کشاورزان داریم که قیمت برنج داخلی در بازار هم اکنون مناسب است و تا زمان برداشت برنج نیز خوب خواهد بودط/
برچسب ها: شالیزار ، برنج ، گیلان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.