سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهبر قنبري:

انتقال فرهنگ دفاع مقدس در سينما و تلويزيون موفق است

سينما و تلويزيون با رعايت تعاريف خاص خود در انتقال فرهنگ دفاع مقدس موفق عمل خواهد كرد.

رهبر قنبري،كارگردان سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران درخصوص سينماي دفاع مقدس اظهار داشت:براي انتقال فرهنگ دفاع مقدس،تلويزيون و سينما هردو با رعايت تعاريف خاص خود مي‌توانند به صورت موفق عمل كنند، اما تلويزيون به دليل عموميت داشتن،پرداختن به مسائل به صورت موضوعي تر و توصيفي تر،داراي مخاطب بيشتري است.
وي افزود:سينما به صورت گزيده به فعاليت پرداخته و به دليل گستره تصويري در آن مي‌توان از نماهاي باز استفاده كرد،در حالي كه در تلويزيون اين امر ممكن نيست.
قنبري درخصوص سير تحول شخصيت زن در سينماي  دفاع مقدس خاطرنشان كرد:نقش زن در جامعه ايراني تابعي از فرهنگ حاكم بر جامعه است كه با مطالعه دقيق،غير شعاري و غير رياكارانه مي‌توان به بررسي اين موضوع پرداخت.
وي افزود:متاسفانه گاه شاهد اين موضوع هستيم كه به دليل ناتواني كارگردانان،نقش زن در هاله اي از ابهام باقي مانده و در اين گونه آثار از او فقط به عنوان ماشين دعاخوان استفاده شده است.
قنبري درخصوص دلايل ضعف سينماي دفاع مقدس ابراز داشت:مديريت افراد غير كارا،نبود ايده طرح،برنامه،ابزار،نيروي انساني زبده از دلايل ضعف سينماي دفاع مقدس بوده كه با يك مديريت قدرتمند متكي بر فرهنگ خودمان،مي توان به رفع اين نقايص پرداخت.
وي درخصوص نگاه مديران به آثار دفاع مقدس اذعان كرد:برخي از مديران با پرداختن به آثار كم مايه،دست آوردهاي يك ملت را ملعبه و مضحكه قرار داده و مفاهيم دفاع مقدس را دچار شعار زدگي كرده اند كه اين موضوعات نيز با يك مديريت معقول قابل بررسي است.
قنبري در پايان درخصوص شاخص جدايي سينماي دفاع مقدس با سينماي جنگ خاطرنشان كرد: جنگ به صورت الزامي به معناي دفاع نبوده و به معناي تهاجم هم هست و كشور ايران در 200 سال گذشته به هيچ كشوري حمله نكرده و اين موضوع نشاندهنده‌ي فرهنگ مودت،دوستي و صلح جويي است كه در جهان بايد سرلوحه قرار گيرد و اين موضوعات از مواردي است كه در سينماي جنگ وجود ندارد./ه
برچسب ها: انتقال ، فرهنگ ، دفاع ، مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.