سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون كل سازمان توسعه تجارت:

صادرات غيرنفتي ايران به عراق 35 درصد افزايش يافت

معاون كل سازمان توسعه تجارت، رقم صادرات غيرنفتي ايران به عراق در بهار امسال را يك ميليارد و 363 ميليون و 604 هزار دلار اعلام كرد و گفت: اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 35 درصدي را نشان مي دهد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا، «كيومرث فتح اله كرمانشاهي»،  گفت: ميزان صادرات ايران به عراق در سه ماه نخست سال 90 يك ميليارد و 8 ميليون و 849 هزار دلار شد .

وي با بيان اينكه عمده اقلام صادراتي ايران به عراق شامل صنايع غذايي ، سيمان ، محصولات ساختماني و غيره است ، افزود: اين كالاها و سايركالاهاي صادراتي به عراق بيانگرآن بوده كه اين كشور شريك مهم و استراتژيك ايران درحوزه صادرات محسوب مي شود.

معاون كل سازمان توسعه تجارت مي گويد: هم اكنون مشكلاتي همچون مسائل مرتبط با شركت هاي بازرسي وجود دارد و با رفع آن زمينه صادرات بيشتر فراهم مي شود.

كرمانشاهي همچنين گفت: با افزايش ساعات كار فيمابين در گمركات دو كشور و رفع مشكلات مرزها مي توان رقم صادرات را به ميزان مورد انتظار افزايش داد .

وي افزود: همسايگي و نزديكي مسافت با عراق يكي از مزيت هاي پيش روي كشورمان است كه بايد از آن به خوبي بهره برد .

معاون كل سازمان توسعه تجارت در ادامه مجموع صادرات غيرنفتي ايران به عراق را 5.2 ميليارد دلار بيان كرد و گفت: درصدد هستيم تا با رفع مسائل اين ميزان را در يك دوره دو ساله به 10 ميليارد دلار و يا دو برابر برسانيم .

اين مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت سپس گفت: از مجموع 4.2 ميليارد دلار صادرات خدمات فني و مهندسي در سال گذشته به عراق، بيش از يك ميليارد دلار آن در قالب پروژه هاي ساختمان، ايجاد واحدهاي تجاري ، راه و ايجاد نيروگاه در عراق انجام شده است .

معاون كل سازمان توسعه تجارت افزود: حدود نيمي از كالاهاي صادراتي ايران به عراق راهي اقليم كردستان عراق مي شود .

وي افزود: با توجه به توان پروژه هاي فني و مهندسي و نياز عراق مي توانيم توانمندي هاي موجود براي صادرات به عراق را چند برابر افزايش دهيم./س

برچسب ها: صادرات ، غیرنفتی ، عراق ، افزایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.