اراک/

برای حضور گسترده تر در بازار روسیه برنامه ریزی کرده ایم.

استاندار مرکزی گفت: با توجه به فعالیت شماری از شرکت های استان در بازار روسیه و توسعه مشارکت اقتصادی برای حضور گسترده تر در بازاراین کشور برنامه ریزی کرده ایم.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک شعبانی فرد افزود: روسیه بازار بسیار خوبی برای كالاهای ایرانی است و استان ما آمادگی دارد تا از فرصت های موجود برای گسترش مبادلات بازرگانی و همكاری های اقتصادی با این كشور استفاده كند.

وی به نقش دریای خزر در تسهیل حمل و نقل كالاها میان دو كشور ایران و روسیه اشاره و خاطرنشان كرد: ترانزیت از طریق دریای خزر ظرفیت بسیار خوبی برای همكاری میان دو كشور می باشد و می تواند در توسعه مناسبات تاثیرگذار باشد.

شعبانی فرد افزود: در این شرایط كه ایران تحت فشار غرب قرار گرفته، فرصت خوبی است كه بتوانیم از تجارت ایران حمایت كنیم تا حجم مبادلات بازرگانی میان كشورهای ایران و روسیه افزایش و تراز تجاری بهبود یابد.

وی خاطرنشان كرد: استان مركزی از قابلیت های بسیار بالایی برخوردار است و امروز در شرایط خوبی برای صادرات كالا قرار داریم و می توانیم از امكانات موجود برای افزایش صادرات انواع كالاهای تولیدی به كشور فدراسیون روسیه استفاده كنیم.

شعبانی فرد گفت: استان مركزی دو هزار و 700 واحد صنعتی دارد و صادرات محصولات تولیدی این استان سیر تصاعدی دارد.

وی افزود: اگر 4 سال پیش استان مركزی 80 میلیون دلار صادرات داشت، تنها صادرات غیرنفتی این استان سال گذشته از مرز یك میلیارد دلار فراتر رفت كه حركتی افتخار آفرین می باشد و امكانات خوبی برای افزایش آن وجود دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.