معاون كل سازمان توسعه تجارت ايران گفت: در سال جاري صادرات غيرنفتي 75 ميليارد دلاري هدفگذاري شده كه از اين ميزان 1 ميليارد دلار مربوط به محصولات دانش بنيان مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، كيومرث كرمانشاهي امروز در همايش استاندارد، كيفيت و توليدات صادرات محور تصريح كرد: در سازمان توسعه تجارت دو سند جامع  مديريت صادرات و مديريت واردات در راستاي ساماندهي تجارت داخلي كشور مطرح شده است.
وي ادامه داد:‌ در مديريت واردات بايد به حمايت از توليد توجه داشته باشيم و توليد نيز بايد با نگاه صادراتي و حضور در بازارهاي جهاني صورت گيرد.
كرمانشاهي اظهار داشت: لازمه حضور در بازارهاي هدف انطباق با استانداردهاي ملي و بين المللي است و حفظ حضور در بازارهاي جهاني سخت تر از راهيابي به آن است.
وي با بيان اينكه 5 ميليارد دلار صادرات به عراق داشته ايم افزود: اما عليرغم اين اتفاقات خوب در حوزه صادرات به دليل برخي بي توجهي ها به كيفيت محصولات صادراتي طرف عراقي با انحصاري كردن شركت ها مشكلاتي در صادرات ايجاد كرده است.
وي افزود: فوايد استاندارد براي توليدكننده امكان توليد انبوه، صرفه جويي در هزينه، گسترش روابط تجاري و بهبود كيفيت محصولات و ارتقاي كيفيت لازمه حضور مداوم در بازارهاي هدف محسوب مي شود.
معاون سازمان توسعه تجارت ايران با اشاره به اينكه در سال جاري هدفگذاري انجام شده براي صادرات غيرنفتي 75 ميليارد دلار است افزود: از اين ميزان 1 ميليارد دلار مربوط به صادرات محصولات دانش بنيان است كه در سال 90 ، 850 ميليون دلار بوده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار