در نشست شوراي سياستگذاري هشتمين سمپوزيوم بين المللي روابط عمومي بر اهميت نقش روابط عمومي ها در فرهنگ سازي صادراتي تاكيد شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در نشست شوراي سياستگذاري هشتمين سمپوزيوم بين المللي روابط عمومي كه به ميزباني روابط عمومي سازمان توسعه تجارت ايران و با حضور جمعي از مديران كل روابط عمومي سازمان ها و دستگاه هاي دولتي و غيردولتي برگزار شد، دبيرخانه اين سمپوزيوم با اهداي لوح تقدير و تنديس از حميد صافدل معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در توسعه روابط اقتصادي و رييس كل سازمان توسعه تجارت ايران تقدير كرد.

در آغاز اين نشست، سرپرست روابط عمومي و امور بين الملل سازمان توسعه تجارت ايران به ترسيم فضايي كلي از سازمان متبوع خود و نقش روابط عمومي در آن پرداخت.

حميد كارگر گفت: بر اين باوريم كه در شرايط كنوني كشور كه بدخواهان نظام به دنبال تحميل فشارهاي گوناگون و خدشه وارد كردن به اعتماد افكار عمومي جامعه هستند، روابط عمومي ها همپاي رسانه ها نقشي غيرقابل انكار در حفظ و تقويت باور و اعتماد عمومي دارند.

وي ادامه داد: روابط عمومي به ويژه در نهادي كه در معرض افت و خيزهاي اقتصادي و متاثر از چالشهاي تجارت و بازار بوده و افكار عمومي نيز به برونداد آن حساس است، نقش و جايگاه ويژه اي دارد.

دبير روز ملي صادرات همچنين گفت: براي تسهيل تجارت و فرهنگ سازي در مقوله صادرات نيازمند رسيدن به اجماع فكري و وحدت تدابير از سوي روابط عمومي هاي نهادهاي مرتبط هستيم.

كرمانشاهي معاون كل سازمان توسعه تجارت ايران كه مهمان ويژه اين نشست بود نيز در سخناني با اشاره به رشد صادرات غيرنفتي در سه دهه و نيز سالهاي اخير با وجود همه سختي ها، از لزوم توجه فعالان روابط عمومي به تزريق روح اميد و نشاط به جامعه و اطلاع رساني مناسب در اين زمينه سخن گفت.

وي همچنين گفت: از دوران كنوني به دوران جنگ نرم در حوزه اقتصاد و تجارت ياد مي شود و در چنين شرايطي پالايش و تصفيه اخبار مسموم و ناروا و نيز توليد و انتشار اخبار اميدبخش از ضرورتهاي فعاليت رسانه اي و ارتباطي است.

كرمانشاهي با اشاره به آرزوي ديرين مقام معظم رهبري در رسيدن روزي كه در چاه هاي نفت بسته شود گفت: از سوي ديگران شرايطي به كشور تحميل مي شود كه اميد مي يابيم اين آرزو را محقق كنيم و به ويژه در سالي كه توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني هدف قرار گرفته است، نقش روابط عمومي ها در جهت دادن به افكار عمومي در اين حوزه اهميت فراواني دارد.

معاون كل سازمان توسعه تجارت ايران تدوين سند ملي راهبرد صادرات و نيز سند مديريت واردات را به عنوان اقدامي قابل تحسين برشمرد و افزود: معتقديم كه واردات بايد در راستاي حمايت از توليد مديريت شود و ما توليدي را هدف گرفته ايم كه صادراتي باشد.

دبيركل سمپوزيوم بين المللي روابط عمومي نيز گفت: روابط عمومي سازمان توسعه تجارت ايران در محيط سياسي و تجاري كشور يكي از بازيگران اصلي است.

هوشمند سفيدي بر دانش محوري و انتخاب آگاهانه در اركان و فعالان نهاد روابط عمومي تاكيد كرد و انتخاب مدير كنوني روابط عمومي سازمان توسعه تجارت ايران را به عنوان دانش آموخته اين رشته انتخابي هوشمندانه دانست./عب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار