سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سال تحصیلی آینده اجرا می شود؛

رشد پنجاه درصدی وام شهریه دانشجویی

افزایش وام شهریه دانشجویی و پیگیری پروژه های علمی دانشگاه ها در فصل تابستان از جمله موضوعاتی است که در میز دانشگاه بررسی می شود.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران؛ میز دانشگاه در بخش اول خود به سراغ صندوق رفاه دانشجویی رفته تا از میزان وام شهریه دانشجویی در سال تحصیلی آینده مطلع شود.

کیوان مرادیان، رئیس صندوق رفاه دانشجویی در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مبلغ 260 میلیارد تومان برای وام شهریه دانشجویی در بودجه درنظر گرفته شده که نسبت به مبلغ 180 میلیارد تومان سال 90 رشد قابل توجهی داشته است.

در ادامه منصور حبیب پور گودرزی، قائم مقام صندوق رفاه دانشجویی گفت: در اکثر وام های دانشجویی نسبت به سال 90 و 91 پنجاه درصد افزایش سرانه نفر را داشته ایم و برای نمونه اگر تاکنون وامی به مبلغ 500 هزار تومان به دانشجو پرداخت میشد این میزان در سال تحصیلی آینده در هر نیمسال مبلغ 750 هزار تومان خواهد بود.

دانشگاه ها در فصل تابستان و  ماه رمضان تعطیل نیستند

بسیاری تصور می کنند در فصل تابستان و ماه مبارک رمضان دانشگاه های کشور تعطیل بوده و هیچ کار علمی و پژوهشی در این مراکز صورت نمی گیرد، اما بررسی میز دانشگاه از مراکز آموزش عالی خلاف این مطلب را ثابت می کند.

دانشجویان دکتری دانشگاه تربیت مدرس در این روزها مشغول انجام تحقیقات علمی هستند برای نمونه دونفر از آنها بر روی ازدیاد برداشت مخازن نفت و تولید نانوذرات حاوی دارو برای درمان هدفمند سرطان کار می کنند.

دکتر شجاع السادات، رئیس دانشکده شیمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: زمان در دانشگاهی که مشغول انجام پروژه های علمی است مفهومی نداشته و اساتید و دانشجویان دکتری حتی در هنگام استراحت نیز به تحقیقات خود فکر می کنند و هیچ موقع تعطیلی ندارند.

وی ادامه داد: برای محققان و اساتید تعطیلی، فصل سرما و گرما و ماه رمضان معنا ندارد و آنها دست از مطالعه و تحقیق برنمی دارند.

نانو داروی ضد سرطان به کشورهای منطقه صادر خواهد شد

دوازدهمین شرکت دانش بنیانی که میز دانشگاه به معرفی آن پرداخته با کمک فناوری نانو توانسته است تا یک داروی ضد سرطان تولید کند.

صدیقی، پژوهشگر و مجری طرح نانوداروی ضد سرطان تصریح کرد: این دارو برای تعدادی از سرطان ها مانند سرطان سینه، تخمدان و خون بکار برده می شود.

وی افزود: مهمترین دستاورد علمی، تولید ثروت از دانش است و وجود شرکت های دانش بنیان می تواند کمک قابل توجهی به اقتصاد کشور نماید.

این پژوهشگر در ادامه گفت: شرکت های دانش بنیان می توانند ایجاد اشتغال زایی کرده و نیز خروج ارز از کشور را کاهش دهند.

صدیقی یادآور شد: برنامه ریزی شده تا چند ماه آینده نیاز داخلی کشور به این نانودارو را به طور کامل تأمین کرده و آن را به کشورهای منطقه نیز صادر کنیم./ح
               
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.