سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذربايجان غربي موتور محرك صنعت غذايي كشور

استان آذربايجان غربي به عنوان قطب صنايع تبديلي كشور 65 درصد توليد آبميوه كشور را به خود اختصاص داده است.

صمد پورسلطاني، رئيس كميسيون كشاورزي و صنايع غذايي اتاق بازرگاني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود: كيفيت و دريافت استانداردهاي جهاني، موجب فروش محصولات غذايي استان آذربايجان غربي در بازارهاي منطقه اي و بين المللي شده است.
وي ادامه داد: سالانه حدود 300 هزارتن آبميوه و بيش از 65 هزارتن كنسانتره آبميوه يعني بيش از 45 درصد كنسانتره و 65 درصد آبميوه كشور در آذربايجان غربي توليد مي شود كه اين امر موجب شده اين استان به عنوان قطب صنايع تبديلي كشور مطرح شود.
وي در ادامه گفت: در حال حاضر بازار شمال عراق، بخشي از بازار تركيه و نيز بازارهاي حوزه خليج فارس متقاضي آبميوه و محصولات خوراكي آذربايجان غربي هستند.
پورسلطاني افزود: صنايع تبديلي كشاورزي در استان آذربايجان غربي از نظر توسعه بخش كشاورزي، ايجاد ارزش افزوده، كاهش ضايعات، توسعه صادرات، كاهش ريسك هاي اقتصادي و نيز تكميل زنجيره بازاريابي به عنوان يك اقتصاد « كشاورزي محور» از اهميت به سزايي برخوردارند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: از آنجا كه صنايع تبديلي و غذايي پشتيبان توليدات كشاورزي و عامل اصلي در توسعه صادرات است پيشرفت در آنها مي تواند افق روشني را براي توسعه اقتصاد آذربايجان غربي به ارمغان آورد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.