سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آثار قرآني مضاميني از جنس ملكوت

علی تن می گوید:مضامين قرآني داراي ويژگي خاص بصري هستند و براي خلق اين آثار نياز به درك و باور اين مضامين داريم چرا كه مضامين قرآني از جنس ملكوت هستند.

علي تن هنرمند نقاشي - خط در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران درخصوص مضامين قرآني در آثار هنري گفت: هدف بشريت به كمال رسيدن است و در اين مسير تولد تا به كمال رسيدن بايد مراحلي طي شود.
وي اظهار داشت: از هنرهاي تجسمي به عنوان وسيله اي براي رسيدن به تعالي مي‌توان ياد كرد.
تن خاطرنشان كرد: هنرمند زمانيكه به چيزي معتقد است و در زمينه آن فعاليت خلق اثر مي كند قطعاً تاثيرگذار خواهد بود در حقيقت اثري كه خلق مي كند تاثيرات فراواني خواهد داشت.
وي اظهار داشت: البته حالت عكس نيز دارد يعني كسي كه اعتقاد چنداني به مضامين مذهبي ندارد و به خلق اثر قرآني مي‌پردازد هيچ تاثيرگذاري را نخواهد داشت.
تن تصريح كرد: هر آنچه كه از دل و با خلوص نيت كه برگرفته از آيات قرآني باشد بي ترديد به دل مخاطب هم مي‌نشيند.

*به آنچه كه خلق مي‌كنيم باور داشته باشيم
وي در ادامه گفت:  هنرمندي كه به خلق آثار قرآني مي پردازد بايد به آن اعتقاد داشته باشد در حقيقت موضوع قرآني كه به ‌آن مي پردازد را باور داشته باشد در اين صورت است كه مورد عنايت قرار گيرد.
تن در ادامه اظهار داشت: تاثيرگذاري هنرمند در جامعه بسيار زياد است بنابراين بهتر است هنرمندان از اين تاثيرگذاري براي بيان مفاهيم و مضامين قرآني استفاده كنند.
تن خاطرنشان كرد: ديدن آثار قرآني تاثيرگذاري فراواني دارد در حقيقت ديدن يك موضوع قرآني يك نوع تاثير دارد و خواندن آن به نوعي ديگر و عمل به آن هم تاثيرگذاري ديگري را در پي دارد.
وي گفت: خلق آثار قرآني براي خود هنرمند تاثير بسزايي دارد در حقيقت خلق اين نوع آثار بسيار متفاوت است با آثاري كه با موضوعات ديگر خلق مي شود.
اين هنرمند برجسته نقاشي - خط كه در بسياري از آثارش به موضوعات قرآني مي‌پردازد، گفت: براي خلق يك اثر قرآني بايد در ابتدا وضو گرفت چرا كه هيچ هنرمندي نمي‌تواند بودن وضو گرفتن به خلق اين آثار بپردازد چرا كه وضو گرفتن مرحله اي است براي رسيدن به نقاط بالاتر و وقتي فكر قرآني در درون هنرمند پس از وضو ايجاد مي شود مي‌بايست مراحل سير تكامل دروني هنرمند اتفاق بيفتد.
تن گفت: به عبارت ديگر مي‌توان گفت در مرحله اول صيقل دادن جسم به وضو‌ آغاز مي شود و سپس به حس و تفكر هنرمند مي رسد و مراحل بعدي را طيب مي‌كند.
وي اظهار داشت: تمام وجودم و باورم قرآن و مفاهيم قرآني است و هيچگاه نمي‌توانم غير از اين به موضوعات ديگر بپردازم در حقيقت هيچ اثري را خلق نكرده ام كه جدا از قرآن باشد.
وي كه تاكنون بيش از يكهزار بسم الله به شيوه هاي مختلف خلق كرده است، گفت: انس با قرآن سير تكامل و تفكر هنرمند را تغيير مي دهد در حقيقت هنرمند با نگاهي از جنس ملكوت به خلق آثار با مضامين قرآني مي‌پردازد و اين نگاه و تعمق در مفاهيم قرآني و خلق آثار قرآني در مخاطبين هم تاثيرگذار خواهد بود./ي2
برچسب ها: نقاشی ، خط ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.