همه جا تميز و مرتب است. مهماني که يکسال از آمدنش مي‌گذرد، رسيده. رمضان المبارک آمده. پايتخت آماده شده تا سي نيايش را در سي روز به نمايش بگذارد. کوچه‌هايش پر شده از نسيم بهشتي.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، شهر مي‌خواهد شهروندان عطش گرماي داغ مرداد ماه را با ميزباني رمضان از ياد ببرند. چند وقتي هست که منتظر ماه خدا هستيم و خود را براي ميزباني از اين مهمان يک ساله آماده کرده‌‌‌ايم.

پس با قرائت قرآن در بوستان‌ها، ليالي قدر در قطار شهري، آذين بندي کوچه‌ها، افطار در گنبد آسمان، برپايي جشن در باغ موزه دفاع مقدس و... آغوش براي رمضان مي‌گشاييم.

يادمان نرود رمضان مهمان يک ماهه‌اي است که خيلي زود مي‌رود، پس قدرش را در شب‌هاي قدر بدانيم.



کوچه‌ها غرق در نسيم بهشت

کوچه‌ها به نام رمضان مزين شده. ماه رمضان امسال در کوچه‌هاي پايتخت حال و هواي ديگري دارد. تمام کوچه‌ها مزين به «نردبام آسمان» شده.

برنامه‌اي که در آن مبلغين و روحانيون در اماکن عمومي به منظور پاسخگويي به شبهات و سئوالات مذهبي شهروندان و امر به معروف‌ و نهي از منکر ‌و ترويج مکارم اخلاق و سيره معصومين (ع) حضور مي‌يابند.

پس اگر سئوالي درباره اين ايام ذهنتان را مشغول کرد، به اين معتمدين مراجعه کنيد. در اين ميان «نسيم بهشت» هم در اين برنامه‌ها غايب نيست.

شب‌هاي ملکوت از شمال تا جنوب شهر

«شب‌هاي ملکوت» سي شب مهمان شمال، جنوب، شرق و غرب شهر است. اين برنامه‌ها در بوستان آزادگان در جنوب شهر، بوستان پليس در شرق، بوستان نهج‌البلاغه در غرب و بوستان ولايت هر شب برپاست.

برگزيدگان جشنواره‌هاي شمسه قرآن و نهج‌البلاغه هم در شب‌هاي ملکوت حضور دارند. تلاوت مجلسي قرآن، کارگاه‌هاي آموزشي مفاهيم قرآن کريم و نهج‌البلاغه، آداب رمضان، اخلاق روزه‌داري، مراسم ادعيه ماه مبارک، ختم جمعي قرآن کريم و سفره کرامت از برنامه‌هايي است که در اين شب‌ها براي شهروندان اجرا مي‌شود.

آستان جانان ميهمان بوستان

17 شب نمايشگاه و بازارچه خيريه «برآستان جانان» در 22 بوستان اصلي شهر‌ برپا مي‌شود.

بازارچه‌هاي خيريه‌اي که تنها براي کمکم به زنان سرپرست خانوار و ايتام برپا شده تا در اين ماه آنها نيز سهمي از برکات رمضان داشته باشند.

ايستگاه صلواتي ميزبان روزه داران

وقتي صداي اذان شنيده مي‌شود معابر و ميادين اصلي شهر ميزبان روزه داران است تا روزه خود را با افطار مختصري که مهيا شده، باز کنند. با به‌همين منظور هم ايستگاه‌هاي صلواتي براي
روزه داران تدارک ديده شده.

اين در حالي است که مترو هم ميزبان روزه داران با بسته‌هاي مواد خوراکي ويژه افطار است.

حفظ سلامتي در ماه خدا

در روزهاي ماه خدا حفظ سلامتي روزه داران از هر حيث مهم است. براي همين منظور خانه‌هاي سلامت هم در روزهاي ماه خدا، به روي روزه‌داران باز است، تا مشکلات خود را در اين مکان برطرف کنند. به طوري که دوره‌هاي آموزشي براي روزه داران در اين ايام برگزار خواهد شد. اين خانه‌ها آموزش افطاري سالم را نيز از ياد نبرده‌اند. روزه داران مي‌توانند به پايگاه‌هاي انتقال خون که بعد از افطار در 4 نقطه شهر مستقر شده‌اند، مراجعه کنند.

جشن رمضان در باغ موزه دفاع مقدس

برنامه‌هاي شبانه رمضان در باغ موزه دفاع مقدس، سومين سال خود را مي‌گذراند. هميشه در اين روز‌ها جشن رمضان در باغ موزه برپا بوده است.

15 برنامه محفل انس با قرآن کريم در مسجد خرمشهر باغ موزه، سه شب برنامه ويژه در ليالي قدر، پنج برنامه تجليل و تکريم از خانواده‌هاي معظم شاهد و ايثار‌گر در پنج شب از ماه مبارک رمضان و همچنين ويژه برنامه شب‌هاي شيدايي با حضور قاريان برجسته‌، حافظان‌، واعظان‌ و هنرمندان از جمله اين برنامه هاست.

يادتان نرود حتما سري به باغ موزه دفاع مقدس هم بزنيد تا خاطرات 8 ساله جنگ تحميلي هم در اين روز‌ها زنده شود. مراسم مذهبي هم در اين شب‌ها در فضاي باغ موزه طنين انداز خواهد شد. دعاي جوشن کبير در اين مکان مقدس حال و هواي ديگر ي دارد.

افطار خود را در برج ميلاد باز کنيد

برج ميلاد پايتخت هميشه در روزهاي ماه مبارک ميزبان خوبي براي روزه داران بوده است. جشنواره مشترک کشورهاي اسلامي با محوريت برکات رمضان و آداب روزه داري، ختم جمعي قرآن در گنبد آسمان برج، جشنواره اوقات فراغت‌ تابستان، برنامه‌هاي ورزشي‌ و سلامت از موضوعاتي است که در برج ميلاد به آنها پرداخته شده است. همچنين اين برج ميزبان ايتام شهر تهران در روزهاي ماه برکت خداست.

قطار شهري همسفر رمضان

قطار شهري هم مي‌خواهد پا به پاي رمضان حرکت کند. لوح فشرده ترتيل قرآن با تلاوت اساتيد ايراني از هدايايي است که در ايستگاه‌هاي مترو به شهروندان داده مي‌شود.

همچنين مي‌توانيد، در ايستگاه‌ها و قطار‌ها بلوتوث گوشيتان را روشن کنيد تا فايل‌هاي چندرسانه‌اي احکام و ادعيه ايام ماه مبارک براي شما ارسال شود.

برنامه‌هاي ويژه ليالي قدر و ايام سوگواري اميرالمومنين از موضوعاتي است که مترو تهران براي مسافران تدارک ديده است. در 12ايستگاه منتخب مترو مبلغان و روحانيون براي ارائه مشاوره‌هاي مذهبي و پاسخگويي به سئوالات شرعي شما حاضر هستند و نمايشگاه عکس حرم و بارگاه ملکوتي امام اول شيعيان، حضرت علي (ع) در گذر زمان طي 30 روز ماه رمضان در ايستگاه‌هاي مترو برپاست.

نمايشگاه عکسي با محتواي بيداري اسلامي‌، قدس شريف و مقاومت حزب الله لبنان در روز عيد فطر در جنب ايستگاه حضرت ولي عصر (عج) برگزار مي‌شود.

افطار تا سحر با ورزش

براي سلامتي جسمتان در ماه خدا ورزش را از ياد نبريد. مي‌توانيد از افطار تا سحر در مراکز ورزشي شهرداري که حتما در محله شما هم وجود دارد، به انجام حرکات ورزشي بپردازيد. شنا در ماه رمضان از يادتان نرود. مي‌توانيد به استخرهاي اين مراکز ورزشي هم سري بزنيد، زيرا به اين ورزش در اين ايام بسيار توصيه شده است.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید


برچسب ها: باشگاه ، شبانه ، رمضان ، ماه ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار