سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازنگري در قوانين واردات راهكار دور زدن تحريم هاست

شناور بودن نرخ ارز و مراحل دشوار ثبت سفارش از اساسي ترين مشكلات پيش پاي واردكنندگان است كه بهتر است براي مقابله با تحريم تمهيداتي در راستاي تسهيل قوانين واردات انديشيده شود.

رضا احمدي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: واردكنندگان كالاهاي اساسي از جمله مواد اوليه واحدهاي توليدي با مشكلات عديده اي روبرو هستند كه از مهمترين آنها مي توان به قوانين دست و پا گير گمرك براي واردات كالا اشاره كرد كه شامل مرحله ثبت سفارش تا گرفتن مجوز براي ورود كالا است.
احمدي با مثبت دنست اولويت بندي و اختصاص ارز توسط دولت به كالاهاي اساسي اظهار داشت: يكي از مشكلات اصلي اين است كه بانك هاي اروپايي حاضر نيستند اجازه دهند مشتريانشان پول واريز شده از ايران را دريافت كنند و اين بزرگترين مسئله براي واردكنندگان است.
وي ادامه داد: علاوه بر قوانين گمركي، يكي ديگر از مشكلات پيش روي واردكنندگان نبودن سيستم بانكي براي مبادله ارز از داخل كشور به كشورهاي مبدأ واردكنندگان است تا ارز مورد نياز از داخل كشور به حساب واردكننده واريز شود و وي در كشور مبدأ دريافت و اقدام به واردات كالا كند.
احمدي تصريح كرد: شناور بودن نرخ ارز و مراحل دشوار ثبت سفارش مهمترين مشكلات پيش روي واردكنندگان است كه نياز به بازنگري جدي از سوي مسئولان براي دور زدن و كاهش فشارهاي مربوط به تحريم دارد./س
برچسب ها: واردات ، صادرات ، تحریم ، ارز ، کالا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.