سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/ معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی؛

مقاوم سازی مساکن روستایی تا پایان برنامه پنجم توسعه

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه قرار است تمام مساکن روستایی بهسازی و نوسازی شده و نگرانی از این بابت وجود نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل  مهدیان دیروز در جریان بازدید از طرح هادی بخش انگوت در گرمی افزود: براساس سرشماری سال 75 از چهار میلیون و 400 هزار واحد مسکن روستایی بیش از 80 درصد آسیب‌پذیر بودند که براساس سرشماری سال 85 این شرایط به 60 درصد تقلیل یافته است.

وی گفت: در برنامه چهارم توسعه مقاوم‌سازی 200 هزار واحد مسکن روستایی تحقق یافته است و در حال حاضر نیز بعد از گذشت هفت سال بیش از یک میلیون و 600 واحد مسکونی در حال بهسازی هستند که یک میلیون و 200 هزار واحد کار بهسازی آنها تمام شده و 200 هزار واحد نیز نوسازی شده است.

مهدیان در ادامه به حمایت‌های صورت گرفته از سوی بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشاره کرد و افزود: با این روند که در حال حاضر در کشور در حال اجرا است، قرار است تا پایان برنامه پنجم هیچ واحد مسکن روستایی کم دوام و بی‌دوام نداشته باشیم.

وی فعالیت 12 هزار نفر مهندس عمران و ساختمان را برای نظارت ساخت و سازهای واحدهای مسکونی روستایی یادآور شد گفت: سعی شده است با تقویت این حوزه مشکلات قبلی در این بخش برطرف شود و یک ساخت و ساز کم دغدغه و کم حاشیه‌ای را شاهد باشیم.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردبیل را از استان‌های پیشرو در اجرای طرح هادی، جذب سهمیه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی برشمرد و افزود: در این روستا 60 درصد واحدها با کیفیت مطلوب مقاوم‌سازی شدند و 40 درصد مابقی نیز تا پایان برنامه پنجم شکل اجرایی و عملیاتی به خود می‌گیرد./س 

برچسب ها: اردبیل ، مقاوم ، سازی ، مسکن ، روستایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.