سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشت وزارت بهداشت خبرداد:

آغاز اجراي مقررات بهداشتي بين الملل در ايران

با تشکيل نخستين جلسه ستاد ميان بخشي اجراي مقررات بهداشتي بين الملل ، اجراي اين مقررات در کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر علیرضا مصداقی نیا در اولین گردهمایی ستاد بین بخشی اجرای مقررات بهداشتی بین المللی افزود: مقررات بین المللی بهداشتی از سال 1968 تدوین و در کشورهای معدودی اجرایی شد و طبق این مقررات برای بیماری های حاد که در هر منطقه حادث می شود، توسط کشورها باید به سازمان بهداشت جهانی و سایر کشورها جهت جلوگیری از شیوع آن و آمادگی برای مقابله با آن گزارش شود.

وی ادامه داد: تمام بیماری ها، اتفاقات هسته ای و شیمیایی جزو این مقررات هستند. نمونه قابل ملاحظه در این سال ها بیماری سارس بود که کشورها را غافلگیر کرد و عدم گزارش آن موجب مشکلات دیگری می شد.

وی آنفولانزای مرغی و خوکی را نمونه های دیگری از مسائل مهم بهداشتی جهان دانست و اظهار داشت: این مقررات هم اکنون بازنگری و ابلاغ شده است و همه کشورها با هماهنگی های بین بخشی باید آن را رعایت کنند.

گفتنی است این گردهمایی با حضور مدیران وزارت بهداشت و نمایندگان وزارتخانه های جهاد کشاورزی، امورخارجه، اطلاعات، راه و شهرسازی، وزارت ارشاد، سازمان های ذیربط وزارتخانه ها همچون سازمان راهداری، بهزیستی، هلال احمر برگزار شد./ح

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.