با تشکیل سازمان سلامت مردم دیگر دچار تنوع در پرداخت ها و بیمه ها نخواهند بود و همه دارای یک دفترچه واحد بیمه خواهند شد.

عبدالله عمادی معاون رفاه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص تشکیل بیمه سلامت ایران براساس تکلیف قانون برنامه پنجم گفت: به منظور تشکیل این سازمان نشست های کارشناسی زیادی با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی و سازمان نظام پزشکی داشته ایم که منتج به تدوین اساسنامه ای شد در حال حاضر نیز در مرحله ابلاغ قرار دارد.
وی افزود: به محض ابلاغ این اساسنامه سازمان بیمه سلامت جایگزین بیمه خدمات درمانی خواهد شد.
عمادی در ادامه در خصوص وظایف این سازمان تصریح کرد: وظیفه اصلی این سازمان خرید خدمات نظام سلامت است چرا که قبلا این خدمات از سوی بیمه ها به صورت غیر متمرکز انجام می شد یعنی خدمات درمانی یک نوع خرید داشت و صندوق ها و سازمان های 17 گانه ای که در حوزه بیمه ای فعالیت داشته نیز خریدهای متعددی داشتند که این سازمان در یک برنامه ریزی یکی دو ساله همه این خریدها را متمرکز می کند.
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:با تشکیل سازمان سلامت مردم دیگر دچار تنوع در پرداخت ها نخواهند بود همه دارای یک دفترچه بیمه واحد خواهند شد.

*مطالبات بازنشستگان پرداخت می شود
عمادی در ادامه به مطالبات بازنشستگان اشاره کرد و گفت: مطالبات بازنشستگان 1830 میلیارد تومان بود که طبق مصوبه دولت سازمان خصوصی سازی موظف شد که در قالب سهامی که تعیین می کند و خودش هم به فروش می رساند این مبلغ را به ما بپردازد و تا به حال در این زمینه 300 میلیارد ریال به ما داده شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به این پرداخت ها 250 هزار تومان قبل از عید به حساب بازنشستگان و ماه گذشته نیز مبلغ 170 هزار تومان واریز شد.
عمادی در ادامه به مراکز مطالبات اشاره و تاکید کرد: این پرداخت ها براساس طلبهایی که بازنشستگان داشته اند پرداخت شده و بالاترین مطالباتی که هم اکنون وجود دارد سه میلیون تومان است.
معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: منتظر هستیم که سازمان خصوصی سازی باقی مطالبات را نیز بپردازد تا بتوانیم مشکلات بازنشستگان را در این خصوص رفع کنیم.

*تشکیل کارگروه برای پوشش بخشی از خدمات دندانپزشکی
عمادی در خصوص بیمه های دندانپزشکی نیز گفت: در این خصوص کارگروهی را در ذیل شورای عالی بیمه سلامت تشکیل داده ایم که با همکاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی در حال تدوین بسته ای در این خصوص هستیم .
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: امیدواریم این بسته به زودی تدوین و به تصویب برسد و ما بتوانیم بخشی از خدمات دندانپزشکی را تحت پوشش بیمه ها بیاوریم./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار