سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگترين تونل ريلي كشور تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد

وزير راه وشهرسازي از افتتاح بزرگترين تونل ريلي كشور در منطقه 17 و 18 شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علي نيكزاد در مراسم افتتاح اولين كارخانه تخصصي ساخت لوكوموتيو ايران سفير با اشاره به اينكه هدف دولت و وزارت راه و شهرسازي آن است كه بتواند 17 درصد جابجايي مسافر را از طريق شبكه ريلي انجام دهد گفت: سال 1384 شبكه ريلي كشور بالغ بر 11 هزار و 42 كيلومتر بود نزديك به 2 هزار كيلومتر به خطوط ريلي كشور اضافه شده است.

وي ادامه داد: هم اكنون 8 هزار كيلومتر راه آهن در دست مطالعه و 12 هزار و 482 كيلومتر راه آهن توسط راه آهن كشور و وزارت راه وشهرسازي در دست احداث است.

نيكزاد با بيان اينكه كارهاي بزرگي در بخش ريلي كشور در حال انجام است گفت: هم اكنون بزرگترين تونل ريلي كشور در منطقه 17 و 18 شهر تهران به منظور رفاه مردم منطقه به طول 10 كيلومتر و عرض 22 متر در دست ساخت است كه پيش بيني مي كنيم تا پايان امسال افتتاح شود.

وي به برقي كردن مسير ريلي تهران-مشهد اشاره كرد و گفت: با برقي كردن محور ريلي تهران-مشهد سرعت قطار به 200 كيلومتر در ساعت مي رسد.
وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: در تمام نقاطي كه امكان ارتباط با كشورهاي مختلف است راه آهن ساخته مي شود به طوري كه مي توان به مسير ريلي گرگان به اينچه برون و بعد كشور تركمنستان و قزاقستان، پروژه قزوين-رشت-آستارا و بعد به روسيه اشاره كرد.

وي اعلام كرد: در دولت نهم و دهم چهار استان كشور به شبكه ريلي وصل شده اند كه شامل استان فارس، سيستان و بلوچستان، آذربايجان غربي و همدان مي شود.

نيكزاد خاطر نشان كرد: قرارداد 480 ميليون يورويي با شركت مپنا داريم كه براي ساخت 150 لوكوموتيو است./عب
برچسب ها: تونل ریلی ، راه آهن ، مسافر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.