سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تا آخر تیرماه صورت می گیرد؛

نهایی شدن دستورالعمل الصاق پیوست سلامت به طرح های صنعتی

رییس مرکز سلامت محیط و کار از آماده شدن پیش نویس دستورالعمل الزام الصاق پیوست سلامت طرح های صنعتی تا آخر تیرماه خبر داد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر کاظم ندافی، رییس مرکز سلامت محیط و کار گفت: همانطور که می دانید طبق بند ب ماده 32 قانون پنجم توسعه کشور برای همه طرح های بزرگ توسعه ای تدوین پیوست سلامت الزامی است.

وی افزود: بر این اساس وزارت بهداشت با همکاری معاونت ریاست جمهوری باید دستورالعمل های اجرایی این قانون را تدوین کند که این کار از چند ماه پیش با مشارکت سازمان ها و موسسات مرتبط شروع شده و پیش نویس های مربوط به رعایت استانداردها را در این زمینه تدوین کرده ایم.

وی ادامه داد: در جلسه ای که با نمایندگان وزارتخانه های مرتبط تا آخر تیرماه خواهیم داشت این پیش نویس را نهایی کرده و برای ارائه به شورای عالی سلامت خواهیم فرستاد.

دکتر ندافی تصریح کرد: پس از تصویب این استانداردها همه طرح های توسعه ای در کشور از ابتدای سال 92 باید پیوست سلامت داشته باشند.

رییس مرکز سلامت محیط و کار افزود: در این طرح علاوه بر اینکه طرح های کلان صنعتی موظف به داشتن پیوست سلامت هستند، راه های کاهش اثرات سوء بر سلامت در طرح ها، برنامه ریزی ها برای کاهش اثرات و اینکه چه مدت طول می کشد تا اثرات سوء طرح ها کاهش یابد نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: علاوه بر بررسی پیوست ها در مراحل اولیه طرح ها در مرحله اجرای طرح ها نیز از نحوه بهره برداری طرح گزارش می گیرم که طرح ها همه دیده بانی سلامت شوند.

وی با اعلام اینکه وزارت بهداشت تمام اثرات سوء بر سلامت مردم را احصاء می کند، گفت: این قانون از بهترین قوانین مصوب برای کاهش مخاطرات سلامت مردم در کشور است./ح


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.