سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دو تروريست از سياست‌هاي ضدسوري آنكارا پرده برداشتند

دو تروريست اعتراف کردند نيروهاي ترکيه استفاده از سلاح کشتن سوری ها را به آنها آموزش دادند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، دو تروریست به نام های مصطفی شَرُّوق و صُبْحی أسْوَد اعتراف کردند بعد از اینکه نیروهای امنیتی ترکیه به آنها شیوه استفاده از سلاح را برای ریختن خون سوری ها آموزش دادند، افراد مسلح و سلاح از ترکیه به سوریه قاچاق می کردند.

یکی از تروریست ها در اعترافات خود گفت اسم من مصطفی شروق است و از ساکنان ادلب و بیست و دو ساله هستم. من با هماهنگی علاء شروق پسر عمویم و سامر بکوره سلاح و اشخاص را از ترکیه (به سوریه) قاچاق می کردم.

شخصی به نام محمد از علاء پسرعمویم خواست در قبال پول، سلاح به سوریه قاچاق کند.
وی با اشاره به اینکه افسران ترکیه ما را آموزش دادند ، افزود نیروهای امنیتی ترکیه ما را در اردوگاه آوارگان به گروههایی تقسیم کردند و شیوه استفاده از سلاح را به ما آموزش دادند. ما چند بار از ترکیه برای گروهی، سلاح فراهم کردیم. ما سلاح های مختلفی به افراد مسلح در سوریه قاچاق کردیم که سلاح های تک تیرانداز و موشک های ضد هواپیما از جمله این سلاح ها بود.

یکی دیگر از تروریست ها در اعترافات خود گفت: اسم من صبحی حسن اسود است. من با حسام الشحود آشنا شدم و مازوت از طریق رود العاصی به ترکیه قاچاق می کردیم. ما مازوت را به مرزهای ترکیه می بردیم و شخصی در آنجا مازوت را از ما تحویل می گرفت.

بعد از مدتی که طولانی نبود با قاچاقچی ترک برای انتقال سلاح به افراد مسلح در سوریه همکاری کردیم. گروههای عبدالقادر حجار و محمود حجار و حیان دوش و بسام الکادر ، انواع مختلف سلاح ها را در اختیار افراد مسلح قرار می دادند.

وی افزود: من به همراه یکی از نزدیکانم بدون اطلاع نیروهای امنیتی ترکیه به اردوگاهها رفتم. من با زنان سوری در اردوگاههای الریحانیه و یایلاداغی دیدار کردم. آنها به من تاکید کردند که نیروهای امنیتی ترکیه با آنها بدرفتاری می کنند و به آنها اجازه نمی دهند به سوریه بازگردند.
برچسب ها: تروریست ، ترکیه ، سوریه ، سلاح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.