سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفته ای چقدر ماهی بخوریم؟

اگر می خواهید بدانید هفته ای چقدر ماهی بخوریم تا همیشه سلامت باشید ادامه مطلب را بخوانید.

علی آقاجانی، کارشناس ارشد تغذیه درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: وقتی صحبت از غذاهایی می شودکه برای سلامت مفید هستند کمتر کسی به فکر پنیر- شیر، ماست پرچرب می افتند.

وی در ادامه مطلب خود افزود: اما زمانی که صحبت از باروری به میان می آید لبنیات پر چرب نقش پررنگی پیدا می کنند.

آقا خانی تصریح کرد: تحقیقات نشان داده است زنانی که کمتر از یک بار در هفته لبنیات استفاده می کنند نسبت به زنانی که روزانه بیشتر از 2 وعده لبنیات کم چرب استفاده می کنند 85 درصد بیشتر درخطر ناباروری بر اثر اختلالات تخمک گذاری هستند.

وی در ادامه گفت: چربی های غیر اشباع و اسیدهای چرب امگا 3 برخلاف چربی های ترانس و چربی های اشباع شده برای حفظ سلامت بدن ضروری هستند.

آقاخانی اظهار کرد: آووکادو- آجیل- تخمه و ماهی های روغنی از جمله سالمون و ماهی تن منابع خوبی برای چربی های مفید به حساب می آیند.

وی تصریح کرد: البته اگر بادار هستید یا تصمیم به بارداری گرفته اید نباید بیشتر از 2 وعده در هفته از ماهی های روغنی استفاده کنيد و علاوه بر این  چربی ها، سطح انسولین خون را نیز تنظیم می کند.

آقا خانی ادامه داد: دیابت یکی از معمول ترین بیماری های است که باعث ایجاد مشکلات بارداری می شود.

وی خاطر نشان کرد: تحقیقات نشان داده است 2 تا 5 درصد زنان باردار مبتلا به "دیابت بارداری" می شوند و برای متعادل نگه داشتن سطح انسولین خون که قند خون را تنظیم می کند برای حفظ قدرت باروری اهمیت بسیار بالایی دارد./ح
برچسب ها: ماهی ، امگا ، لبنیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.