سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزير راه و شهرسازي خبر داد:

وام بافت فرسوده مسکن 30 ميليون توماني زيردست شوراي پول اعتبار

مدير عامل شرکت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري تهران گفت: وام وديعه مسكن تا سقف 30 ميليون تومان به ازاي هر واحد مسكوني در كارگروه مسكن كشور تصويب شده است و براي پرداخت بايد در شوراي پول و اعتبار نيز مطرح شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مجيد کيان پور با بيان اينکه افزایش وام ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده تصويب شده است گفت: کارگروه مسکن با افزایش 10 میلیون تومانی وام ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده موافقت کرد تا این وام از 20 به 30 میلیون تومان افزایش یابد.

وي ياد آورشد: اين وام در گذشته تا 20 ميليون تومان با نرخ سود بازپرداخت در فروش اقساطي 15 درصد و دوره‌ي مشاركت 20 درصد پرداخت مي‌شده است.

كيان‌پور در ادامه تصريح کرد: وام وديعه همچنين در سراسر كشور در سال 90 حدود دو هزار واحد مسكوني در قالب 400 پرونده به املاكي كه تجميع دارند، تعلق گرفت.

معاون وزيرراه وشهرسازي در ادامه توضيح داد: وام وديعه در سال گذشته و تاكنون براي شهرستان‌ها چهار ميليون تومان، مراكز استان‌ها هشت ميليون تومان و كلانشهر تهران 12 ميليون تومان بوده است و هنوز تغييري در آن ايجاد نشده است.

وي با اشاره به اينکه دولت زمينه‌ي خوبي براي پرداخت تسهيلات در بافت فرسوده فراهم كرده است افزود: 200 هزار واحد مسكوني از محل خط اعتباري مسكن مهر و نيز محل اعتبار بانك‌ها تسهيلات با نرخ سود 15 درصد در فروش اقساطي و 20 درصد در مشاركت با بازپرداخت در دوره‌هاي 13 و دو ساله دريافت مي‌كنند.

كيان‌پور با ياد‌آوري آنكه متقاضيان تسهيلات نوسازي در بافت‌هاي فرسوده نبايد قبل از اين از امكانات و تسهيلات دولتي استفاده كرده باشند، اظهار داشت: سازندگان با مراجعه به شهرداري‌ها درخواست خود را اعلام مي‌كنند و پس از ساخت بايد واجدان شرايط را معرفي كنند.

معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينکه نرخ سود تسهيلات مسكن مهر در كلانشهر تهران 9 درصد، در مراكز استان‌ها 7 درصد و در ساير شهرستان‌ها 4 درصد است، گفت: براي امسال به حدود 200 هزار واحد مسكوني تسهيلات پرداخت مي‌كنيم./عب


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.