معاون وزیر راه و شهر سازی گفت: نوسازی بافت های فرسوده شهری بدون تهیه طرح بهسازی و نوسازی زمینه ساز اسراف و از بین بردن سرمایه های ملی کشور است.

مجید کیان پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح های بهسازی و نو سازی در محدوده بافت های فرسوده از ساخت و ساز واحد های با متراژهای کوچک جلوگیری می کند، گفت: نوسازی واحدهای مسکونی با متراژ های کوچک نظیر ساخت واحد های مسکونی 60 متری یا 40 متری عملا به معنای فرسوده سازی مجدد است.

معاون وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه طرح های بهسازی و نوسازی نگاهی همه جانبه به ابعاد مورد نیاز برای ارتقاء کیفیت زندگی شهری دارد، ادامه داد: طرح های بهسازی و نوسازی تاکید ویژه به نفوذ پذیر نمودن بافت های فرسوده شهری، جلوگیری از ریزدانه سازی، تامین سرانه ها ی خدماتی مورد نیاز و ضوابط نوسازی بناها را دارد.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تاکید کرد: نوسازی بدون وجود طرح های بهسازی و نوسازی صرفا نو کردن مصالح ساختمانی است.

كیان پور با اشاره به اینکه با تلاش شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تا کنون 72 هزار هکتار بافت فرسوده در 465 شهر شناسایی شده است، اظهار داشت: در سال 90برای بافت فرسوده 62 شهر به مساحت 22 هزار هکتار طرح بهسازی و نوسازی تهیه و به تصویب مراجع قانونی ذیربط رسیده و به شهرداری ها برای اجرا ابلاغ شده است.

وي در پایان خاطرنشان کرد: همچنین امسال برای 129 شهر به مساحت 27 هزار هکتار طرح بهسازی و نوسازی در دست تهیه است./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار