مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۴۰ درصد زیرسازی راه آهن بیرجند به سمت خراسان رضوی انجام شده است.

داعی گفت: پیشرفت فیزیکی قطعه ۱۶ راه‌آهن بیرجند - یونسی از خراسان جنوبی به سمت خراسان رضوی در بخش زیرسازی به ۴۰ درصد رسیده است.

او گفت: عملیات اجرایی طرح ریلی خراسان جنوبی پس از سال‌ها انتظار در سال ۱۳۹۸ آغاز شد و طول راه‌آهن بیرجند - یونسی ۲۷۱ کیلومتر است که از این مقدار ۹۰ کیلومتر در قالب ۲ قطعه ۵۸ کیلومتری از طرف ایستگاه یونسی گناباد و ۳۲ کیلومتری نیز از طرف بیرجند در دست اجرا است.

داعی گفت: تسریع در تأمین مالی احداث راه‌آهن بیرجند - یونسی یکی از مصوبات سومین سفر استانی رئیس جمهور است که مقرر شد ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی پرداخت شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: براساس مصوبه سفر رئیس جمهور به استان باید از طریق کنسرسیوم بانک‌های عامل با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه کشور و صندوق توسعه ملی تسهیلات پرداخت شود.

او گفت: همچنین مقرر شد در صورت طولانی شدن فرآیند پرداخت اعتبارات مذکور و برای تأمین کسری منابع مورد نیاز احداث راه‌آهن، سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت راه و شهرسازی نسبت به بررسی و ارائه پیشنهاد لازم اقدام کنند.

داعی گفت: پس از سفر رئیس جمهور در شهریور  پارسال به خراسان جنوبی، کنسرسیوم بانکی پیگیری شده و جلساتی هم با حضور استاندار خراسان جنوبی، مدیران عامل بانک‌ها و صندوق توسعه ملی تشکیل شده که نتایج خوبی به همراه داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: طول راه‌آهن زاهدان - بیرجند - مشهد ۹۰۱ کیلومتر است که از این مقدار ۴۲۱ کیلومتر در حوزه جغرافیایی خراسان جنوبی قرار دارد و حد فاصل بیرجند - یونسی ۲۷۱ کیلومتر است که از این مقدار ۸۸ کیلومتر در استان خراسان رضوی بوده و ۵۸ کیلومتر آن در دست اجراست.

او گفت: ۱۸۳ کیلومتر دیگر در خراسان جنوبی قرار دارد که ۳۲ کیلومتر آن در مرحله زیرسازی با پیشرفت فیزیکی حدود ۴۰ درصد است.

داعی گفت: با توجه به اهمیت طرح محور ریلی شرق برای اتصال بندر اقیانوسی چابهار به مشهد تقاضا داریم باقی مانده مسیر راه‌آهن تا ایستگاه یونسی نیز هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.