معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: خدمات بسیاری با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در استان برای اجرای ایده‌های شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری می‌توان انجام داد.

اشرفی در قرارگاه حمایت و تسهیل گری تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: ۵۰ درصد تولید ناخالص خراسان جنوبی را خدمات فناوری، آموزش و گردشگری و ۵۰ درصد دیگر آن را صنعت، معدن و کشاورزی تشکیل می‌دهد و این قرارگاه با سه کار گروه برای حمایت از تولید دانش بنیان در خراسان جنوبی تشکیل شده است.

به گفته  او کار‌های بسیاری با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در استان برای اجرای ایده‌های شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری می‌توان انجام داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: کار گروه‌های سه گانه مبتنی بر مزیت‌های اقتصادی استان تشکیل شده‌اند و یک سری پروژه هم احصا شده و برنامه‌های مورد نظر در افق چهار ساله مد نظر قرار گرفته‌اند.

سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: ۴۰ شرکت دانش بنیان و ۱۰۰ شرکت دیگر در خراسان جنوبی در این عرصه فعالیت می‌کنند که مهم‌ترین درخواست آن‌ها خرید تولیدات و محصولات تولیدی توسط دستگاه‌های اجرایی استان است.

او گفت: مشوق‌های برای شرکت‌های دانش بنیان استان در نظر گرفته شده و مقرر شد که مجوز‌های مورد نیاز آن‌ها ظرف سه روز صادر شود و نداشتن تضامین مورد نظر بانک‌ها برای گرفتن تسهیلات از جمله مهم‌ترین مشکلات این شرکت‌ها است.

شریعتی گفت: رسیدگی خارج از نوبت به وضعیت بیمه، اسناد مالی و مالیاتی و ارائه مفاصل حساب از درخواست‌های فعالان این شرکت‌ها است که در مرحله اول به آن‌ها توجه کرده‌ایم.

سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی از تعریف ۱۱ طرح معدنی و فرآوری آن با همکاری دانشگاه صنعتی بیرجند خبر داد و گفت: این طرح‌ها در موضوع‌های ایجاد گلخانه، تولید گیاهان سازگار با آب شور، ارتقای منابع آبی استان، طراحی سامانه رطوبت سنج، تولید ۶۳۱ مگاوات با احداث نیروگاه‌های خورشیدی از جمله این طرح‌های هستند.

او گفت: برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی هزار و ۲۰۰ هکتار زمین شناسایی شده که در قالب مزایده واگذار خواهند شد که اگر نیمی از تولید برق آن‌ها به برق استان متصل شود، اقدام مؤثری در خراسان جنوبی در این باره است.

شریعتی گفت: اقداماتی برای تولید آهن اسفنجی با استفاده از هر نوع سنگ آهن انجام شده است که در مرحله آزمایشگاهی است و طرح‌های برای اجرای انواع گردشگری و شناسایی مشکلات استان در زمینه پسماند با همکاری دستگاه‌های اجرایی از دیگر طرح‌های مد نظر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.