به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ای ان گجت، اوایل هفته آینده، مدیران فیس بوک، توئیتر و یوتیوب در جلسه دادرسی سنا درباره تقویت الگوریتم شرکت میکنند. در دادرسی ۲۷ آوریل مونیکا بیکرت معاون رئیس جمهور در سیاست محتوا در فیس بوک، لورن کالبرتسون رئیس سیاست عمومی ایالات متحده در توئیتر و الکساندرا ویچ، رهبر سیاست عمومی آمریکا در یوتیوب به عنوان شاهد حضور خواهند داشت.
همچنین از سوی هیئت منصفه، از دو کارشناس به نامهای تریستان هریس اخلاق شناس طراحی سابق گوگل که حالا منتقد صنعت فناوری شده، و جوان دونووان، مدیر تحقیقات مرکز شورنشتاین در رسانه، دعوت شده است. کمیته فرعی حفظ حریم خصوصی، فناوری و قانون، با فراخواندن مدیران سیاستها، به جای مدیران عامل هر شرکت، روش متفاوتی نسبت به جلسات قبلی برجسته سنا در مورد شرکتهای بزرگ فناوری (Big Tech) را امتحان میکند.
گروهی از دستیاران کنگره گفتند که در یک جلسه دیگر مارک زاکربرگ، جک دورسی و سوزان ووچیچی میتوانند شرکت کند، اما هدف نشست هفته آینده تمرکز بر موضوعات گسترده ساختاری است.
اینکه الگوریتمهای پیشنهادی چگونه باعث ایجاد افراط گرایی و اطلاعات غلط میشوند موضوعی است که قانون گذاران دموکرات مدتی در مورد آن فکر کردهاند. در ژانویه، نمایندگان تام مالینوفسکی (D-NJ) و آنا جی اشو (D-CA) با ارسال نامههای جداگانهای به مدیران عامل فیس بوک، توئیتر و یوتیوب، از آنها خواستند تا تغییرات اساسی در این سیستمها ایجاد کنند. اما برخی از کارشناسان نگرانند که ممکن است تنها با تمرکز بر الگوریتمهای توصیهای، قانونگذاران برخی از موضوعات مهم را از دست بدهند.
شایان ذکر است که همه یوتیوب، نه فقط الگوریتم توصیههای آن، وسیلهای برای گسترش تبلیغات راست افراطی است. بله، این نرم افزار نقشی را ایفا میکند، اما تنها یک عامل است که این ایدئولوژیها را تقویت میکند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/